Edit: @BjarteH: Så lenge ølet smaker godt så er det vel ikkje noko problem med å ha 87% utbytte nei, men man får jo ikkje noko meir smak av å ha 7 % meir i utbytte. Eg ser på det som eit billeg tiltak mot å forhinder garvesyre og ulumskheiter i vørteren. Dessuten taper man minimalt på å bruke litt meir malt pr. batch, og da vil man jo også kanskje få eit litt fyldigere øl.
Sitat fra artikkel av Dave Louw i BYO november 2011: "Zainasheff did not just pick a 70% efficiency target to provide a common standard; he felt the beers were noticeably better compared to those brewed whith extract efficiencies in the mid-80% range and higher" .
Eg kjem nok ikkje til å sikte på 70%, men akkuratt dei 7% over 80 trur eg er lite å tjene på. Må også understreke at dette er bare personleg preferanse, og meiner ikkje at øl med over 80% utbytte blir dårleg av den grunn. Ein av dei bedre stoutane eg har smaka fikk eg servert på bjorleik i år, og den var jo brygga med ca. 85% utbytte, tror eg? Men som sagt er dette hovudsakelig eit billig prevantivt tiltak mot garvesyre.