Tråden for dumme spørsmål.

Pleier å dyppe slangen i varmt vann, så stikke inn noe for å utvide den litt (saks fungerer faktisk ganske bra), gjentar det et par ganger så tre på det man skal innpå. Helle kokende vann høres risikabelt ut.. samt tror slangen har godt av den litt lengre kontakttiden for å mykne opp.

Det bør nok gå helt fint. Bare hell på kokende vann ytterst og pass på så du ikke brenner deg. (Jeg lærte av erfaring ;)
Ikke hell på kokende vann. Stikk enden av slangen i kjelen med varmt vann. Mye tryggere. Hvis du har 70 grader fra varmtvannskrana bruker det å holde. Litt avhengig av hvor mye du skal utvide slangen.

Prøver å få tak i en hunn hunn adapter for brusflaske gjenger (og fermzilla ball lock). Fant ut at standarden trolig heter PCO 1881 eller PCO 1810, og tok et google søk på "+brusflasker +PCO", og fikk til svar:

Søkresultatene indikerer en sammenheng mellom PCOS (polycystisk ovariesyndrom) og brus, da det anbefales å unngå brus og energidrikker som en del av kostholdsråd for kvinner med PCOS på grunn av hormonelle ubalanser og insulinresistens, ifølge Ullevål Kiropraktorklinikk.

Så, noen som kan hjelpe?

Prøver å få tak i en hunn hunn adapter for brusflaske gjenger (og fermzilla ball lock). Fant ut at standarden trolig heter PCO 1881 eller PCO 1810, og tok et google søk på "+brusflasker +PCO", og fikk til svar:

Søkresultatene indikerer en sammenheng mellom PCOS (polycystisk ovariesyndrom) og brus, da det anbefales å unngå brus og energidrikker som en del av kostholdsråd for kvinner med PCOS på grunn av hormonelle ubalanser og insulinresistens, ifølge Ullevål Kiropraktorklinikk.

Så, noen som kan hjelpe?
Tror det bare er å kjøpe en slik.

1000013640.jpg

Det finnes i metall på Aliexpress, billig.

Heisann

Er det overkill å bruke både whirlfloc og Brewers clarex i vørteren?

Har en sønn som er cøliaker så vil uansett benytte sistnevnte, men lurer altså på om det har noen effekt å benytte begge

Tror det bare er å kjøpe en slik.

Vis vedlegget 73313

Det finnes i metall på Aliexpress, billig.
Hei,

Slike har jeg. Dette er jo en PET brusflaske hunn adapter til 6.35 mm ball lock.

Det jeg søker er en PET flaske hunn til en PET flaske hunn muffe.

Sagt på en annen måte: Har en 1.5 liter brusflaske som er kappet i to, ønsker å bruke denne som en trakt på Fermzillaen når jeg tørrhumler eller tilsetter sukker. Har prøvd å kappe av toppen av en brusflaske kork, men denne blir akkurat litt for kort.

En slik en:

men i plast og med PET flaske gjenger.

Hei,

Slike har jeg. Dette er jo en PET brusflaske hunn adapter til 6.35 mm ball lock.

Det jeg søker er en PET flaske hunn til en PET flaske hunn muffe.

Sagt på en annen måte: Har en 1.5 liter brusflaske som er kappet i to, ønsker å bruke denne som en trakt på Fermzillaen når jeg tørrhumler eller tilsetter sukker. Har prøvd å kappe av toppen av en brusflaske kork, men denne blir akkurat litt for kort.

En slik en:

men i plast og med PET flaske gjenger.
Jeg har en trakt med slike gjenger som jeg bruker til såper og kjemikalier, kjøpt på en eller annen bilpleiebutikk for lenge siden...
Kanskje Autodude eller Scandicshine kan ha?

Så, noen som kan hjelpe?
Kegland har en kran med PCO1881 på begge sider.

Heisann

Er det overkill å bruke både whirlfloc og Brewers clarex i vørteren?

Har en sønn som er cøliaker så vil uansett benytte sistnevnte, men lurer altså på om det har noen effekt å benytte begge
Jeg bruker begge, dvs. jeg bruker Supermoss og Clarex, og jeg har sitti og nytt krystallklar pilsner i det fine sommerværet nå.

Clarex'en tar ut gluten - som du jo åpenbart er klar over - og det gjør ikke Whirlfloc (eller andre produkter med karragenan) så vidt jeg veit. Om det er overlappinger i hva de tar ut, veit jeg ikke, men karragenan påvirker ikke kjøletåke, som er det Clarex blei utvikla for å håndtere.

Clarex'en tar litt tid på seg når det gjelder å bli kvitt kjøletåka, men antakelig er effekten på gluten kjappere.

Tilbake
Topp