Mine lagres med starsan iHar fått tak i to bryggerifat jeg ikke får brukt enda. Har åpna og vaska de. Tømme for star san og sette trykk på, for så å sette vekk?
Det er vel derfor glassballongene er av brunt glass? Det har ihvertfall jeg alltid tenkt.Må eplecider gjæres mørkt? Eller kan glassballong stå på lyst rom?
Edit: kan jo alltids dekke til med håndkle, men lar spørsmålet stå.
Må eplecider gjæres mørkt? Eller kan glassballong stå på lyst rom?
Edit: kan jo alltids dekke til med håndkle, men lar spørsmålet stå.
Alle drikkevarer(utenom vann kanskje) blir vel påvirket av sollys
Jeg fyller blandekaret (speidelkaret på bildet) helt til randen med starsan, og så driver jeg det ut med CO2.
Det er vel ikke bunn-tapping på den Speidelen; hvor mye Starsan blir igjen?
For vann kan det være gunstig, for uv-lys dreper bakterier, så om det ikke var helt reint kan det bli bra.Alle drikkevarer(utenom vann kanskje) blir vel påvirket av sollys
Ville trodd det var enklere å bare tippe den på siden når det begynner å bli tomt, så tappekranen kommer nederst.Tror jeg skjønte det, du snur den opp ned og driver ut med co2 fra tappekranen?
Det er vel ikke bunn-tapping på den Speidelen; hvor mye Starsan blir igjen?
trenger ikke tømme, la stå med starsan til de skal brukes, tøm de da, så slipper du mesteparten av skummet også.Har fått tak i to bryggerifat jeg ikke får brukt enda. Har åpna og vaska de. Tømme for star san og sette trykk på, for så å sette vekk?
Det kan du, men det blir ikke det samme. Hva slags candi er det snakk om? Hvis hvitt, kan du bruke vanlig hvit farin