Jeg har en egen billig Kina gas ballock på en 3/16 slange. Når jeg fyller fat, skaper det passe mottrykk. Det vil boble ut litt skum når du nærmer deg, og det kommer ut øl når det er fullt. U vil derfor ikke kunne fylle over røret. Når fatet settes kaldt vil nivået syne 1 cm og aldri skape tilbakeslag. Slipper du gass ut sikkerhetsventilen, kan du lett få problemer.
Dersom jeg fyller fat fra gjæringskone, går 3/16 tilbake i karet. Blir det fullt, renner (pumpe) det tilbake i gjæringskaret.
Her tror jeg et bilde eller en illustrasjon hadde gjort seg, jeg har vanlige bøtter og så for meg noe så enkelt som en silikonslange med svart ball lock i enden, koble den på krana på bøtta, så en gasslange med grå ball lock i enden, og stappe den pakninga til gjærlåsen. Mener det var @Holmentoppen som hadde lagt ut et bilde av det.
Vis vedlegget
Snedig sak, men jeg vil gjerne kjøre CO2'en i fatet inn i gjæringsbøttaDenne er også kjekk for å fylle kegs. Kan sette på spunding valve også, for å sørge for et visst mottrykk. "Set and forget"
Duotight Flow Stopper - Fill Kegs Automatically, Keg Filler, Bottle filler, Beer Filler, Make your Own Auto Keg Filling Machine