Amarillo
Norbrygg-medlem
Eventuelt dyppe slangen i kokende vann?Bare hell på kokende vann ytterst og pass på så du ikke brenner deg.
Eventuelt dyppe slangen i kokende vann?Bare hell på kokende vann ytterst og pass på så du ikke brenner deg.
Ikke hell på kokende vann. Stikk enden av slangen i kjelen med varmt vann. Mye tryggere. Hvis du har 70 grader fra varmtvannskrana bruker det å holde. Litt avhengig av hvor mye du skal utvide slangen.Det bør nok gå helt fint. Bare hell på kokende vann ytterst og pass på så du ikke brenner deg. (Jeg lærte av erfaring![]()
Tror det bare er å kjøpe en slik.Prøver å få tak i en hunn hunn adapter for brusflaske gjenger (og fermzilla ball lock). Fant ut at standarden trolig heter PCO 1881 eller PCO 1810, og tok et google søk på "+brusflasker +PCO", og fikk til svar:
Søkresultatene indikerer en sammenheng mellom PCOS (polycystisk ovariesyndrom) og brus, da det anbefales å unngå brus og energidrikker som en del av kostholdsråd for kvinner med PCOS på grunn av hormonelle ubalanser og insulinresistens, ifølge Ullevål Kiropraktorklinikk.
Så, noen som kan hjelpe?
Hei,Tror det bare er å kjøpe en slik.
Plast ball lock tilkobling for FermZilla - Ølbrygging AS
Rød variant. Passer til inn og utganger med gjenger på FermZilla. Har nippel på insiden klargjort for 6,35mm DuoTight hurtigkobling. Kan brukes til karbo...www.olbrygging.no
Vis vedlegget 73313
Det finnes i metall på Aliexpress, billig.
Jeg har en trakt med slike gjenger som jeg bruker til såper og kjemikalier, kjøpt på en eller annen bilpleiebutikk for lenge siden...Hei,
Slike har jeg. Dette er jo en PET brusflaske hunn adapter til 6.35 mm ball lock.
Det jeg søker er en PET flaske hunn til en PET flaske hunn muffe.
Sagt på en annen måte: Har en 1.5 liter brusflaske som er kappet i to, ønsker å bruke denne som en trakt på Fermzillaen når jeg tørrhumler eller tilsetter sukker. Har prøvd å kappe av toppen av en brusflaske kork, men denne blir akkurat litt for kort.
En slik en:
Rørmuffe med 3/4 tommer BSP innvendige gjenger - Ølbrygging AS
Lengde 28mm Laget i 304 rustfritt stålwww.olbrygging.no
men i plast og med PET flaske gjenger.
Kegland har en kran med PCO1881 på begge sider.Prøver å få tak i en hunn hunn adapter for brusflaske gjenger (og fermzilla ball lock). Fant ut at standarden trolig heter PCO 1881 eller PCO 1810, og tok et google søk på "+brusflasker +PCO", og fikk til svar:
Søkresultatene indikerer en sammenheng mellom PCOS (polycystisk ovariesyndrom) og brus, da det anbefales å unngå brus og energidrikker som en del av kostholdsråd for kvinner med PCOS på grunn av hormonelle ubalanser og insulinresistens, ifølge Ullevål Kiropraktorklinikk.
Så, noen som kan hjelpe?
Jeg bruker begge, dvs. jeg bruker Supermoss og Clarex, og jeg har sitti og nytt krystallklar pilsner i det fine sommerværet nå.Heisann
Er det overkill å bruke både whirlfloc og Brewers clarex i vørteren?
Har en sønn som er cøliaker så vil uansett benytte sistnevnte, men lurer altså på om det har noen effekt å benytte begge
Jepp, den vil gjøre jobbenKegland har en kran med PCO1881 på begge sider.
Evt 3D print: https://www.thingiverse.com/thing:3174971Jepp, den vil gjøre jobben![]()
Flott. Takk.Jeg bruker begge, dvs. jeg bruker Supermoss og Clarex, og jeg har sitti og nytt krystallklar pilsner i det fine sommerværet nå.
Clarex'en tar ut gluten - som du jo åpenbart er klar over - og det gjør ikke Whirlfloc (eller andre produkter med karragenan) så vidt jeg veit. Om det er overlappinger i hva de tar ut, veit jeg ikke, men karragenan påvirker ikke kjøletåke, som er det Clarex blei utvikla for å håndtere.
Clarex'en tar litt tid på seg når det gjelder å bli kvitt kjøletåka, men antakelig er effekten på gluten kjappere.
ChatGPTJeg bruker begge, dvs. jeg bruker Supermoss og Clarex, og jeg har sitti og nytt krystallklar pilsner i det fine sommerværet nå.
Clarex'en tar ut gluten - som du jo åpenbart er klar over - og det gjør ikke Whirlfloc (eller andre produkter med karragenan) så vidt jeg veit. Om det er overlappinger i hva de tar ut, veit jeg ikke, men karragenan påvirker ikke kjøletåke, som er det Clarex blei utvikla for å håndtere.
Clarex'en tar litt tid på seg når det gjelder å bli kvitt kjøletåka, men antakelig er effekten på gluten kjappere.
3D-Designet en slik for mange år siden, men stl filen har gått tapt. Dersom du finner en slik fil, kan jeg printe til degPrøver å få tak i en hunn hunn adapter for brusflaske gjenger (og fermzilla ball lock). Fant ut at standarden trolig heter PCO 1881 eller PCO 1810, og tok et google søk på "+brusflasker +PCO", og fikk til svar:
Så, noen som kan hjelpe?
Så vidt jeg husker fikk mange problemer med at diameteren på PCO1881 var for liten til å problemfritt kjøre humle gjennom åpningen. Jeg tror det var derfor Kegland laget lokk til Fermzilla med 1,5” TC og Hopbong.Jepp, den vil gjøre jobben![]()
Jepp, det er hassle. Man må tæppe og tromme på utsiden for at pelletsene renner gjennom. Men det går. Hvis man sitter med en slik gjæringstank.Så vidt jeg husker fikk mange problemer med at diameteren på PCO1881 var for liten til å problemfritt kjøre humle gjennom åpningen. Jeg tror det var derfor Kegland laget lokk til Fermzilla med TC og Hopbong.
@Roadrune la med en peker, https://forum.norbrygg.no/threads/t...Legg til bokmerke-,#21.132,-Håkon Bugge skrev3D-Designet en slik for mange år siden, men stl filen har gått tapt. Dersom du finner en slik fil, kan jeg printe til deg
Ja, det er stor forskjell på størrelsen på humlepellets også. Den minste pelletsen jeg kan komme på er Magnum, men det er jo ikke en tørrhumle.Jepp, det er hassle. Man må tæppe og tromme på utsiden for at pelletsene renner gjennom. Men det går. Hvis man sitter med en slik gjæringstank.