Jeg er ikke alene om å bruke høy temperatur på denne gjæren. Her er en link til en tråd. Enkelte skriver om gode resultater helt opp til 32 grader.‘Fyttikatta’ for dem som tar den…![]()
Jeg er ikke alene om å bruke høy temperatur på denne gjæren. Her er en link til en tråd. Enkelte skriver om gode resultater helt opp til 32 grader.‘Fyttikatta’ for dem som tar den…![]()
Noen som vet hvor mye øl en 16g co2 patron kan trykke ut? Jeg tenker ferdigkarbonert øl, altså hvor mange liter den kan tømme fra et fat.
Det kan vel ikke stemme…kommer ann på trykket du bruker
16 g kan karbonere ca. 4 liter øl til 2 vol
Du trenger like mye får å "trykke" ølet ut hvis du også vil bevare kullsyra i ølet ;-)
8 liter ved standard trykk ja, men skal du ha 2 vol rekk det ikke til mer en 4 literTror det er ca 8 liter i en 16 grams patron.
Finner at det er 8 liter ved 0 ℃8 liter ved standard trykk ja, men skal du ha 2 vol rekk det ikke til mer en 4 liter
Finner at det er 8 liter ved 0 ℃
2 vol vil redusere antall liter, men CO2 går ikke ut av ølet hurtig, så du kan presse ut øl på en lavere vol.
Skyter litt fra hofta her, men tror det vil være mer enn 4 liter, men kanskje under 8.
Møtes et sted imellom å gjette på 6 - 7 liter ?![]()
Det stemmer nok.Her står det 4-5 liter, hvis det stemmer er det perfekt for mitt bruk, jeg skal bruke dem på 4L oxebar.
16g Threaded CO2 Cartridge / Canisters – Craft Box Direct
www.craftboxdirect.com
Det kan du men det er jo bedre å lage øl av detNoen som vet om man kan gi pilsmalt til høns?
Veldig enig, men kona driver og ser på kornsekken. Hun liker egg bedre enn øl..Det kan du men det er jo bedre å lage øl av det
Hun kan få ganske mye egg for prisen du sparer på å konverere korn til øl heller enn å kjøpe ølet..Veldig enig, men kona driver og ser på kornsekken. Hun liker egg bedre enn øl..
Selvfølgelig kan du gi Pilsmalt til høns, selv om den vanligvis brukes til å lage Pils.Noen som vet om man kan gi pilsmalt til høns?
Mente malt. Vi (som i det kollektive vi) har pensjonisthøns som lever herrens glade dager på selvplukkede bringebær, mais og potensielt reservelageret av malt. I retur får vi gjødsel og innimellom noen egg.Selvfølgelig kan du gi Pilsmalt til høns, selv om den vanligvis brukes til å lage Pils.
Hvis du mener mask (malt som er mesket) så kan den selvfølgelig også gis til høns og andre dyr.
Det må da være billigere korn å få kjøpt enn Malta bygg?Mente malt. Vi (som i det kollektive vi) har pensjonisthøns som lever herrens glade dager på selvplukkede bringebær, mais og potensielt reservelageret av malt. I retur får vi gjødsel og innimellom noen egg.
Jeg (som i det individuelle jeg) bare nikker og smiler![]()
Jøss, jeg blei mponert av pensjonisthønene som plukker bringebær. Som jeg pleier å si: Undervurder aldri en pensjonistMente malt. Vi (som i det kollektive vi) har pensjonisthøns som lever herrens glade dager på selvplukkede bringebær, mais og potensielt reservelageret av malt. I retur får vi gjødsel og innimellom noen egg.
Jeg (som i det individuelle jeg) bare nikker og smiler![]()
Jøss, jeg blei imponert av pensjonisthønene som plukker bringebær. Som jeg pleier å si: Undervurder aldri en pensjonist.