Til og med i nabolaget. Takk!
Og har de ikke passende skrue lager de en ny på bakrommet.
Til og med i nabolaget. Takk!
Og har de ikke passende skrue lager de en ny på bakrommet.
Her er bilde av min utmerkede patent. Den har frakta noen tonn øl opp og ned trappene i husetEr det noen som har tatt i bruk en Fermzilla All Rounder replacement tank?
Jeg kjøpte en ekstra for flere år siden, men har ikke tenkt å ta den i bruk før nå.
Når jeg skal flytte over metallhåndtaket, så får jeg det ikke til å passe, for det sitter allerede en "metallkrage" på replacement tanken som gjør at den blir for trang.
Se vedlagte bilder.
Gammel beholder:
Vis vedlegget 73720
Ny beholder:
Vis vedlegget 73719
Håndtaket som skal festes rundt halsen på gjæringskaret:
Vis vedlegget 73718
Nei. Hvorfor skulle det gjøre det?Kan dette by på problemer for øl og vin jeg lagrer i kjellern?
![]()
Tunnelboremaskin - Ny vannforsyning Oslo - Oslo kommune
Vi bruker tunnelboremaskiner til å lage tunnelene som skal frakte vann fra Holsfjorden og ut til hele Oslo. De som bor nærmest tunnelene, vil kunne høre lyd fra maskinen som lager tunnelen.www.oslo.kommune.no
Nei. Hvorfor skulle det gjøre det?
Hvis det rister så mye i grunnen pga. boring at edle dråper i kjelleren skal ta skade av det, så ville jeg nok være mer bekymret for vinduer i huset.Rystelser kan ødelegge edle dråper har jeg hørt. I hvertfall over tid
Spørsmålet er om det er kraftig nok og over hvor lang tid
Vinduer knuser. Vinduer skiftes. Vi snakker timerHvis det rister så mye i grunnen pga. boring at edle dråper i kjelleren skal ta skade av det, så ville jeg nok være mer bekymret for vinduer i huset.
Det står på siden at det ikke gir rystelser. Men kan gi støy.Rystelser kan ødelegge edle dråper har jeg hørt. I hvertfall over tid
Spørsmålet er om det er kraftig nok og over hvor lang tid
Tro meg, jeg merker små rystelser og det er kraftigere nede i kjelleren, men nå tror jeg ikke det skal holde på så mye lengreDet står på siden at det ikke gir rystelser. Men kan gi støy.
De hadde gjemt den lenger ned ser jeg. Har du har vært uheldig å fått tunnellen omtrent rett under huset?Tro meg, jeg merker små rystelser og det er kraftigere nede i kjelleren, men nå tror jeg ikke det skal holde på så mye lengre
Jepp, stemmer. Bor rett ved siden ett sånn vannreservoarDe hadde gjemt den lenger ned ser jeg. Har du har vært uheldig å fått tunnellen omtrent rett under huset?
Hos Vestbrygg kan du få eksakt mengde, men du må selvfølgelig betale for hele 100g.Når man bestiller knust maltblanding til er brygg fra for eksempel Vestbrygg eller LItebrygg så hender det gjerne at man ønsker en ukurant mengde av et malt, for eksempel 140 gram. Må man da runde opp eller ned til hele 100 gram, eller kan man få akkurat 140 og da naturligvis betale for 200?
LODO-folket sier du maks skal ha et kvarter mellom kverning og innmesk. Er du en av dem? Poenget deres er å unngå oksidering, ikke ferskhet.Hos Vestbrygg kan du få eksakt mengde, men du må selvfølgelig betale for hele 100g.
Du kan også bestille knust malt i separate poser og veie opp nøyaktig mengde selv.
Det ville nok jeg gjort, men jeg kjøper basemalt i hele sekker og spesialmalt i noen Kg hver og kverner selv helst på bryggedagen for å få så nykvernet malt som mulig.