Tråden for dumme spørsmål.

Er det noen som har tatt i bruk en Fermzilla All Rounder replacement tank?

Jeg kjøpte en ekstra for flere år siden, men har ikke tenkt å ta den i bruk før nå.

Når jeg skal flytte over metallhåndtaket, så får jeg det ikke til å passe, for det sitter allerede en "metallkrage" på replacement tanken som gjør at den blir for trang.

Se vedlagte bilder.

Gammel beholder:
Vis vedlegget 73720

Ny beholder:
Vis vedlegget 73719

Håndtaket som skal festes rundt halsen på gjæringskaret:
Vis vedlegget 73718
Her er bilde av min utmerkede patent. Den har frakta noen tonn øl opp og ned trappene i huset:).
1754378641828.jpeg

Rystelser kan ødelegge edle dråper har jeg hørt. I hvertfall over tid
Spørsmålet er om det er kraftig nok og over hvor lang tid
Hvis det rister så mye i grunnen pga. boring at edle dråper i kjelleren skal ta skade av det, så ville jeg nok være mer bekymret for vinduer i huset.

Når man bestiller knust maltblanding til er brygg fra for eksempel Vestbrygg eller LItebrygg så hender det gjerne at man ønsker en ukurant mengde av et malt, for eksempel 140 gram. Må man da runde opp eller ned til hele 100 gram, eller kan man få akkurat 140 og da naturligvis betale for 200?

Når man bestiller knust maltblanding til er brygg fra for eksempel Vestbrygg eller LItebrygg så hender det gjerne at man ønsker en ukurant mengde av et malt, for eksempel 140 gram. Må man da runde opp eller ned til hele 100 gram, eller kan man få akkurat 140 og da naturligvis betale for 200?
Hos Vestbrygg kan du få eksakt mengde, men du må selvfølgelig betale for hele 100g.
Du kan også bestille knust malt i separate poser og veie opp nøyaktig mengde selv.
Det ville nok jeg gjort, men jeg kjøper basemalt i hele sekker og spesialmalt i noen Kg hver og kverner selv helst på bryggedagen for å få så nykvernet malt som mulig.

Hos Vestbrygg kan du få eksakt mengde, men du må selvfølgelig betale for hele 100g.
Du kan også bestille knust malt i separate poser og veie opp nøyaktig mengde selv.
Det ville nok jeg gjort, men jeg kjøper basemalt i hele sekker og spesialmalt i noen Kg hver og kverner selv helst på bryggedagen for å få så nykvernet malt som mulig.
LODO-folket sier du maks skal ha et kvarter mellom kverning og innmesk. Er du en av dem? Poenget deres er å unngå oksidering, ikke ferskhet.

Jeg trur ikke maltet taper seg om du kverner god tid i forveien. Jeg skal likevel innrømme at jeg også gjerne kverner mens jeg varmer meskevannet. Men jeg kan også kverne på forhånd uten å få angst:).

Tilbake
Topp