Tråden for dumme spørsmål.

Er folk fornøyd med Oxebar 20 liter? Jeg sliter litt med å få dem til å holde på trykket.
Var akkurat nede og tappet fra en med ca 15 liter øl som var trykksatt i romjulen en gang. Trengte ikke koble.på CO2 igjen. (Pleier å koble av CO2 når jeg ikke vet at jeg snart skal tappe noe igjen)

Så for å svare eksplisitt, nei, har ikke hatt det problemet.

Sist redigert:
  • Like
Reaksjoner: Ove
Til tross for alle advarsler endte jeg opp med å bestille en Picnic 2.1 for å teste... Syns egentlig opplegget til @msevland så veldig praktisk ut, så det får være drømmen til en dag hvor jeg finner de minimale smulene av praktisk tiltakslyst og DIY skills jeg besitter :D

Var akkurat nede og tappet fra en med ca 15 liter øl som var trykksatt i romjulen en gang. Trengte ikke koble.på CO2 igjen. (Pleier å koble av CO2 når jeg ikke vet at jeg snart skal tappe noe igjen)

Så for å svare eksplisitt, nei, har ikke hatt det problemet.
Ok.
Jeg kjøpte en for et drøyt år siden, men fikk den aldri helt tett.
Prøvde et nytt innkjøp nå under svartuken, men med samme resultat. Etter et døgn eller to er co2-flasken tom og Oxebaren helt uten trykk :oops:

Ok.
Prøvde et nytt innkjøp nå under svartuken, men med samme resultat. Etter et døgn eller to er co2-flasken tom og Oxebaren helt uten trykk :oops:
Er det samme regulator, slanger og ball lock?
Har du samme problem når det er koblet til andre fat?

• Like
Ok.
Prøv å sette trykk på og så koble fra CO2, da ser du om lekkasjen er i ox'en eller et annet sted.

Skal brygge en Maibock nå snart, og lagre på fat til Mai.

Kan jeg bare tapper på fat, karbonere med Co2 for så og koble av gassen og sette fatet i et kaldt kjølerom og la det stå til Mai?
Eller er det noe mer og tenke på?

Er det samme regulator, slanger og ball lock?
Har du samme problem når det er koblet til andre fat?
Nei, når jeg kobler til corneliusfat er alt som det skal være. Det er kun oxebarene som er tett som en sil
Prøv å sette trykk på og så koble fra CO2, da ser du om lekkasjen er i ox'en eller et annet sted.
Dette prøvde jeg i fjor, uten synlig resultat.
Skal prøve igjen nå (snart) med ett års erfaring på feltet

Nei, når jeg kobler til corneliusfat er alt som det skal være. Det er kun oxebarene som er tett som en sil

Dette prøvde jeg i fjor, uten synlig resultat.
Skal prøve igjen nå (snart) med ett års erfaring på feltet
Sett på trykk og dupp hele skiten i vann

• Like
Tilbake
Topp