Tråden for dumme spørsmål.

Ser att British Mild skal normalt ligge på 3 - 3,5 % ABV. Heldigvis er denne på 6 % og dermed godt innafor mine krav :D

Min rest av Fuggles var fra 2020 så jeg fant det like godt å kjøpe ny av den humla
Mild lå mye høyere historisk, Sarah Hughes Ruby skal være en gammel oppskrift om jeg husker riktig. Rapporter gjerne tilbake hvordan dette ble.

Her finner du forøvrig flere karamelltunge øl.
Innlegg i tråden 'Cara Gold Malt (120 EBC)' https://forum.norbrygg.no/threads/cara-gold-malt-120-ebc.47021/post-640362

Har et gjæringskar i rustfritt stål (grainfather gf30) - er det da dumt å montere på en "forkrommet messing" del mtp blanding av materialer? F.eks https://www.biltema.no/bygg/vvs/san...engede-vinkler/vinkel-90-hunhan-38-2000058690

Kommer til å bli vasket med såpe, starsan og pbw over tid - vil det holde?
Kjapp konsultasjon med AI:

Chrome-plated brass is generally discouraged in beer brewing, particularly for direct beer contact, as acidic beer can strip the chrome, exposing underlying brass, causing pitting, and producing off-flavors. While cheaper than stainless steel, the plating flakes over time, requiring premature replacement. 100% stainless steel is recommended for hygienic, long-term performance.
Key Considerations for Chromed Brass in Brewing:
  • Corrosion and Quality Issues: Acidic beer or strong sanitizers (like StarSan) can destroy the chrome finish on brass components, leading to corrosion and potential, metallic off-flavors.
  • Lifespan: Chrome-plated brass faucets (especially the faucet lever/shank) are soft and prone to breaking or flaking, meaning they often need replacement much sooner than stainless steel alternatives.
  • Recommendation: It is highly recommended to upgrade to all stainless steel faucets and shanks to ensure longevity, sanitation, and to avoid metallic tastes.
  • Safe Usage: Brass is generally acceptable for gas (CO2) lines, as it does not contact the beer and is strong.
  • Lead Content: Some older or cheaper brass may contain small amounts of lead; therefore, ensuring components are NSF61 certified or explicitly lead-free is important.
If you already have chrome-plated hardware, it is advisable to inspect it regularly for corrosion and, once the plating wears off, replace the component with stainless steel.

Disse kildene var for det meste hentet fra Reddit, google chromed brass in beer brewing så kan du ettergå kildene hvis du ønsker. Jeg ville nok latt vær å ha dette i bryggeriet.

Tilbake
Topp