Tråden for dumme spørsmål

Status
Stengt for ytterligere svar.

LarsUlv

Norbrygg-medlem
Et forum MÅ ha en tråd der det er lov å stille dumme spørsmål.
Spørsmål som ofte viser seg å ikke være så dumme alikavel, men man føler det slik når man stiller de.

Og dette forumet ser til å mangle akkurat en slik tråd o_O

Så da starter jeg jeg opp med følgende (dumme) spørsmål:

Hvor mange poster kan man ha i en tråd før dens egenvekt blir så stor at den kollapser i et sort hull og forsvinner?
 
Et forum MÅ ha en tråd der det er lov å stille dumme spørsmål.
Spørsmål som ofte viser seg å ikke være så dumme alikavel, men man føler det slik når man stiller de.

Og dette forumet ser til å mangle akkurat en slik tråd o_O

Så da starter jeg jeg opp med følgende (dumme) spørsmål:

Hvor mange poster kan man ha i en tråd før dens egenvekt blir så stor at den kollapser i et sort hull og forsvinner?
42?
 
Kan vi gjøre det om til "Tråden for dumme bryggespørsmål"?
Ja, det er jo det den er til for.
Jeg måtte bare tøyse litt her for å spille på fakta at vi har hatt en tråd for emnet, som er forsvunnet.

Vil du jeg skal endre trådtittel @JEG ?
 
Et forum MÅ ha en tråd der det er lov å stille dumme spørsmål.
Spørsmål som ofte viser seg å ikke være så dumme alikavel, men man føler det slik når man stiller de.

Og dette forumet ser til å mangle akkurat en slik tråd o_O

Så da starter jeg jeg opp med følgende (dumme) spørsmål:

Hvor mange poster kan man ha i en tråd før dens egenvekt blir så stor at den kollapser i et sort hull og forsvinner?

Det ser ut til at muligheten for at en slik kritisk masse oppnås før en klønete moderator ( = undertegnede) klarer å slette tråden, er liten:(.
 
Det ser ut til at muligheten for at en slik kritisk masse oppnås før en klønete moderator ( = undertegnede) klarer å slette tråden, er liten:(.
Jeg for min del synes det er enkelt å gjøre opp for dette: Det er bare å invitere et samlet forum på prøvesmaking av hjemmebrygg og omvisning i de Bergerske bryggerier når koronakrisen er tilstrekkelig over ... eller invitere 50 og 50 ... ;)
 
Sist redigert:
Det ser ut til at muligheten for at en slik kritisk masse oppnås før en klønete moderator ( = undertegnede) klarer å slette tråden, er liten:(.
Dersom det faktisk er du som har vært uheldig å slette tråden, så er det bare data. Ingen(ting) viktigere enn litt data.
Nå er man jo faktisk uskyldig inntil det motsatte er bevist.


Mitt dumme spørsmål i post 1 her i denne tråden er stilt med vilje, som et "dumt" spørsmål som kanskje viser seg å ikke være så dumt.
For det kan faktisk vise seg at når antallet poster i en tråd overstiger max verdien som post-telleren har data-teknisk mulighet for å representere, så skjer noe som utviklerne av forumet ikke har tenkt på at kan skje.

For datatypen smallint er max verdien som kan lagres 32.767.
Var vi kanskje i det området med antall innlegg i den gamle tråden?

edit: Jeg sier ikke at det er dette som har skjedd her. Jeg vet ikke hvilke datatype som benyttes for å nummerere postene i en tråd.
Jeg bare sysnser litt rundt ulike muligheter
 
Uklart NÅR den forsvant, men siste aktivitet/innlegg i tråden er vel det jeg har linket til.

Edit: Litt usikker på hvor ofte google cacher websider.. Dersom det er daglig kan det vel tyde på at dette var siste dag for denne tråden ja..
 
Uklart NÅR den forsvant, men siste aktivitet/innlegg i tråden er vel det jeg har linket til.

Edit: Litt usikker på hvor ofte google cacher websider.. Dersom det er daglig kan det vel tyde på at dette var siste dag for denne tråden ja..

Rundt 20. mai, ser det ut til. Jeg kommer til å gjøre et forsøk på å gjøre restore av den i løpet av helgen. Det er lenge nok siden til at siste backup før sletting er fra 18. mai, så noen innlegg går tapt, men forhåpentligvis ikke alt for mange.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp