Uenighet om modning.

Eg bur per i dag på 33 kvm, så ser ikkje for meg det skjer med det fyrste. Fekk så vidt godkjent gjæringsskapet i boden. Giftar meg i juni, så kanskje eg kan kreve at eg har rett på å ha opptil fem kjøleskap i ekte(kjøle)skapet.
 
Auda! Et tredje kjøleskap sier du?
Jeg kjører på si en liten statistikk på korrelasjon kjøleskap og skilsmisser/samlivsbrudd, og du begynner å nærme deg kritisk antall...

Jeg tror trikset er å ha med seg mange kjøleskap inn i ekteskapet. Når dama sier "ja", så er det også en formell godkjennelse av mannens kjøleskap. Men det tredje som anskaffes etter at dama har sagt ja, er kritisk.

Men det fornuftige er å på forhånd forsikre seg om at det ikke bare er deg dama ikke kan få nok av; det må gjelde ølet ditt, også. Da gjelder nok ikke tretallsloven for kjøleskap.
 
Jeg tror trikset er å ha med seg mange kjøleskap inn i ekteskapet. Når dama sier "ja", så er det også en formell godkjennelse av mannens kjøleskap. Men det tredje som anskaffes etter at dama har sagt ja, er kritisk.

Men det fornuftige er å på forhånd forsikre seg om at det ikke bare er deg dama ikke kan få nok av; det må gjelde ølet ditt, også. Da gjelder nok ikke tretallsloven for kjøleskap.
Er nå på mitt tredje, tror ikke jeg får trumfet inn fler.. men jobber med å bytte ut det ene med en fryser (keezer..) ;)
 
Har visst fem skap og to frysere til gjæring/lagring.
Helt uproblematisk for den jeg bor sammen med.
Tror kanskje slikt problem er like mye relatert til hvor ofte dørene/lokkene åpnes :)

Vurderer å ta inn flere. Støpselet MÅ jo ikke stå i hvis de ikke brukes.
 
Heldig er den som bare brygger øl. Jeg har fire frysere siden jeg jakter og fisker det meste av familiens kjøtt- og fiskeinntak. I tillegg har jeg tre kjøleskap. Nå har jeg kjøpt meg røykgenerator og snekret røykeri, så nå trenger jeg et kjøleskap til salting, tørking og modning, i tillegg til at jeg gjerne skulle hatt et nytt kjøleskap til gjæring. Kona er veldig grei, men... o_O
 
Tilbake
Topp