Jeg kjøpte denne:
https://spikebrewing.com/collections/fermenters/products/cf15
Kjøpte også ALT av ekstrautstyr, bortsett fra varmeteppet og Spikes versjon av Inkbird. Har bestilt samme glykolkjøleren som Marius K. har kjøpt, får den snart med posten. Du kan spare en del kroner med å plukke av litt ekstrautstyr og mekke litt sjøl. Mitt problem er at jeg akkurat nå har litt penger og er litt lat
Prisen på herligheten ble ca. 13000, uten moms og frakt. Moms og frakt på alt sammen ble 4-5000,-, men jeg kjøpte en del andre greier fra Ebay i samme slengen som ble hevet med i JetCarrier sin sending.
Kan også nevne at det ble en liten bulk i siden på tanken under forsendelse, kosmetisk dog. Så den først i dag i et visst lys.
Hvis du sammenligner denne mot andre, så kan jo ting som er verd å vurdere være ting som størrelse på dumpventil (2" på Spike, 1,5" på SS Brewtech), hvor høyt den kan trykksettes hvis du planlegger å karbonere fullt på tank (Spikes ventil slipper ut trykk på 12 PSI).
Vet ikke helt hva SS Brewtechs unitank koster med alt ekstrautstyr, men du får kikke litt. Spikes tank virker veldig solid i hvert fall, og de sveisa skøtene virker veldig fine. Enkel å sette sammen og fremstår svært solid.