Vin og bar vs bryggselv

Bernts

Norbrygg-medlem
Torsdag ettermiddag skulle jeg bestille gjær til to brygg. Gikk da inn på bryggselv sine sider og bestilte wlp 007, men jeg skulle og ha en kolsch gjær, ringte å snakket med Erik som kom med gode innspill på alternativ gjær til wyeast sin kolsch gjær.
Men etter litt frem å tilbake så valgte jeg å bestille fra vinogbar(wyeast). Begge ordrebestillingene ble gjort med 5 min mellomrom torsdag  kveld..
Bryggselv tok 36 kr i frakt og den fikk jeg i posten på lørdagen :amen:

Vin og bar sin bestilling kostet 84 kr i frakt og den fikk jeg i dag.
Jeg er kjempefornøyd med kundeservicen til vin og bar, de har alltid vært behjelpelige med ting og tang. Men Bryggselv er i en egen klasse.. så får vi bare håpe at de får inn wyeast sin gjær snart.. Da.............
 
Bryggselv er fenomenal når det kommer til å få bestillingen kjapt. Jeg er ialllefall en som bestiller mye gjær separat og liker at gjæren sendes som brev og kommer så kjapt og billig.

Bruker bare Whitelabs selv, så savner ikke Wyeast noe særlig.
 
Kun handlet en gang hos Vin & bar. De trakk meg/reserverte dobbelt når jeg betalte med Visakort og det tok noen dager før jeg fikk tilbake pengene. De sier at de ikke kunne gjøre noe. Banken min sier de som selger er de eneste som kan gjøre noe. For meg betyr det at betalingsløsningen de benytter fra Dibs ikke holder. Spesielt når de sier at det har skjedd flere ganger før. For min del betyr det irritasjon og en del frem og tilbake for å få pengene disponibel på min konto igjen. Oppfordringen er få inn PayPal eller en bedre betalingsløsning som ikke trekker samme beløp 2 ganger. Dog har Vin og bar større utvalg enn Bryggselv.

Men min stemme går til Bryggselv som har en bedre betalingsløsning via PayPal som fungerer 100% hver gang. Og at de er raskere på levering.
 
Odland skrev:
Aha... Whitelabs har ikke en god Kölsch-gjær altså :)

Det er stor forskjell og jeg vet godt hvilken jeg liker best. Så godt at jeg nylig overrasket sluket med et fat WLP Kölsch, og brygget ny dagen etter med riktig gjær.
 
Bjarte H skrev:
Odland skrev:
Aha... Whitelabs har ikke en god Kölsch-gjær altså :)

Det er stor forskjell og jeg vet godt hvilken jeg liker best. Så godt at jeg nylig overrasket sluket med et fat WLP Kölsch, og brygget ny dagen etter med riktig gjær.

Enig.. Wlp har mye bra gjær, men ikke til kolsch. Men jeg fikk anbefalt en av Erik på brygg selv som skulle gjære utrolig bra ,,Boston....??

Husker ikke navnet i farten, men når jeg bruker mye tid og energi på å fjerne uønskede variabler så tørr jeg ikke å hive meg på en ukjent gjær.. Det får vente til 12.12.12 brewday..
 
Bryggselv er min favoritt. Knall service og rask utlevering av varer. (Det er kjekt å kunne bestille noe ifra oslo for så å motta varene innen 24t.)

Men dette med WLP vs Wyeast kölsch gjær var nytt for meg. Lager en ny tråd om dette :)

Takker Erik og fruen for en knallbra bryggerbutikk for oss!
 
Aleksander_B skrev:
Bryggselv er min favoritt. Knall service og rask utlevering av varer. (Det er kjekt å kunne bestille noe ifra Oslo for så å motta varene innen 24t.)


Takker Erik og fruen for en knallbra bryggerbutikk for oss!

+1
 
Aleksander_B skrev:
Bryggselv er min favoritt. Knall service og rask utlevering av varer. (Det er kjekt å kunne bestille noe ifra Oslo for så å motta varene innen 24t.)

Takker Erik og fruen for en knallbra bryggerbutikk for oss!

Henger meg på +1
 
Bestilte noen småsaker hos Bryggselv mandag denne uken.
Idag, onsdag, lå sakene i postkassen!  :skitbra:
Behøver jeg si mer?  ;D
 
Men det må sies at jeg har kun gode erfaringer ifra vinogbar også! De gjør en knall jobb. Og utvalget i malt er noe større, foreløpig...

Det som gjør bryggselv til "min butikk" er den tette kontakten mellom butikk og forbruker. For meg har dette ut utviklet seg mer til ett personlig forhold mellom to hjemmebryggere. Er det noe jeg har lurt på ang. bygging osv. har jeg alltid fått gode, lange og utfyllende svar. :) Dette er noe jeg setter svært stor pris på!
 
Aleksander_B skrev:
Men det må sies at jeg har kn gode erfaringer ifra vinogbar også! De gjør en knall jobb de også.

Det som gjør bryggselv til "min butikk" er den tette kontakten mellom butikk og forbruker. For meg har dette ut utviklet seg mer til ett personlig forhold mellom to hjemmebryggere. Er det noe jeg har lurt på ang. bygging osv. har jeg alltid fått gode, lange og utfyllende svar. :) Dette er noe jeg setter svært stor pris på!

Jeg har kum gode erfaringer med VinOgBar og Petit, men jeg har enda ikke handlet med Erik, kanskje pga at jeg kun lager Coopers med en tvist enda... uansett, jeg vil tro at Erik og Bryggselv vil levere kun det beste da han er en av "hjemmebryggerne"... Vel, det er vel Ola på Petit også....
 
Summen av våre leverandører er et fantastisk utvalg i råvarer og utstyr, samtidig som de leverer god og rask kundeservice :skitbra:
 
Jeg bruker nesten utelukkende bryggselv, nettopp pga mulighet for paypal, lynrask responstid og hyggelig service. Det Erik ikke har kjøper jeg av Ola/Petit. Eneste minuset der er manglende nettbetaling og ingen forhåndsberegning av frakt.

Vin og bar er det alltid litt krøll med. Sen levering, manglene artikler osv. Ble dog imponert over vennligheten de utviste ved fellesbestillingen på malt. Derfor fikk de en ny sjangse denne uken da jeg skulle ha et nytt cornyfat og humle. Det hastet litt, så jeg ringte og spurte om de kunne sende samme dag. Fikk sms tilbake som bekreftet dette. Alt vel, og jeg planlegger brygging to dager senere. Da blir jeg veldig irritert når pakken først 26 timer etter bekreftelsen pr sms blir levert posten  :rasende: nå blir det ingen brygging før neste gang jeg har tid, og gjærstarteren må vel få seg noen nye dl for å klare ventetida..
 
Det må sies at Bryggselv er lynkjappe, effektive og har god service, men jeg synes egentlig at samtlige norske bryggebutikker har et svært høyt servicenivå og er kjempebra. Muligens med unntak av Maltbua det siste året eller deromkring, men det har sin forklaring. Før dette var de også knall! La oss håpe de kommer tilbake i god gammel form!
 
Har kun gode erfaringer med begge butikkene. Det er bra vi etterhvert har et godt utvalg butikker, med dertilhørende godt vareutvalg.
 
Jeg er så heldig at jeg bor en kort kjøretur fra begge, og handler nok like mye i begge. Begge butikkene er veldig hyggelig å besøke, men det virker som om det er litt mer "travelt" hos Vin og Bar enn det er hos Bryggselv; det kan vel også forklare leveringstidene. De har litt forskjellig utvalg, og litt forskjellige priser så jeg pleier å sjekke hos begge når jeg skal ha noe.

Dog; noe som er litt irriterende er at Vin og Bar har gått i lære hos Biltema - det vil si at de aldri har alle produktene du skal ha inne. Det ligger stadig vekk på et hovedlage, og kan hentes kjapt (noe de også har gjort), men det hjelper lite når jeg er i butikken der og da.
 
Tilbake
Topp