1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Vis oss ditt Bryggeri/Bryggerom

En tråd i 'Bilder, video og øvrige media' startet av Roargutten, 10 Des 2015.

1. Vinnes Ølet

Vinnes Ølet
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Opplegget er en rustfri salatbolle fra Ikea, boret ut 100mm hull og satt i ventilasjons stuss, 100mm ventilasjons slange som tåler varme. Vifte i yttervegg som tåler fukt, varme. Bruker en liten snelle med fjær for uttrekk og ippheising til rett høyde. Kan legge ut linkene i løpet av dagen om du vil ha de. IMG_20180512_130959.jpg IMG_20180512_130926.jpg

Linker:https://www.ebay.com/sch/i.html?_fr...ER+with+METAL+BLADE+&+LEATHER+JACKET&_sacat=0
    https://www.ebay.com/sch/sis.html?_...id=282060854916&&_trksid=p2060353.m2749.l2658
    https://www.ebay.com/sch/sis.html?_...id=252100224551&&_trksid=p2060353.m2749.l2658
    https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00057256/ Denne fås i 3 forskjellige størrelser.

#101 Vinnes Ølet, 12 Mai 2018
    Sist redigert: 12 Mai 2018
  2. Vinnes Ølet

Vinnes Ølet
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Redigert

Ekornskurken liker dette.
  3. Ekornskurken

Ekornskurken
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Helt nydelig @Vinnes Ølet. Hvor får man tak i ei slik snelle? (Legger muligens opp til smash...)

4. Vinnes Ølet

Vinnes Ølet
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Scroll nedover alle linkene ligger under bildene;)

Ekornskurken liker dette.
  5. magne1972

magne1972
    Expand Collapse
    Moderator

40 liter bryggeri

Vedlagte filer:

YngveKL og Bjørnar E liker dette.
  6. RETBergen

RETBergen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

2018-08-19 21.58.23.jpg

Joda neida. Det kommer seg

YngveKL, Oberstbräu og Mats Ø. liker dette.
  7. Staro

Staro
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Du ser da pigg ut ihvertfall

Ekornskurken, gle1, erikraude og 3 andre liker dette.
  8. Mats Ø.

Mats Ø.
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Åh, du herlige uvannede tomatplate, det var knusktørt. KNUSK TØØØRT!

Men over til @RETBergen , hva er planene?

Ekornskurken og Jørgen O liker dette.
  9. RETBergen

RETBergen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Planene er i utgangspunktet å komme meg unna familien, dvs å samle ølrelatert og salting/speking i ett rom (ex vedskjul). Starter med gjæring og servering i rommet tror jeg. Etterhvert håper jeg å få inn vann og strøm tilsvarende 3 x 16A. Ulempe er vinteren så jeg må nok påregne å isolere. Er også litt lengre å gå for å hente en øl, ca 30 meter og det er en rute jeg normalt ikke måker om vinteren. Time will show. Litt lei av å ha funksjoner på forskjellige plasser. Tror det blir en pizza/brød steinovn og. Mye planer ja.

msevland og Mats Ø. liker dette.
  10. Mats Ø.

Mats Ø.
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Sånn isolasjonsmessig, jeg har fem centimeter i veggene i garasjen. Det hjelper helt utrolig mye. Jeg har stått midtvinters i t-skjorta i den lille søte garasjen min når brenneren står på. :)

11. RETBergen

RETBergen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Litt av køddet er at kjøleskapene/frysere slutter å virke når det blir kaldt, pga den dritgassen som brukes i dag. I tillegg, om jeg skal ha vann der så må jeg unngå frysing vha varme eller varmekabler/isolasjon. Har ikke lyst til å fyre for kråkene der ute men kanskje med rundt 10 cm i vegger og tak, samt en varmovn med 8C på termostaten så overlever greiene? Golvet blir ikke isolert, det var planen å bruke terrassebord slik at jeg kan spyle og evnt skit renner igjennom. Men mulig jeg må revurdere dette, eventuelt tenke på å konservere rommer de kaldeste månedene.

YngveKL liker dette.
  12. Chiefen

Chiefen
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Gå "All in" først som sist... Støp gulv og få på noe epoxy, vann, avløp og varme.... En liten varmeovn og en gassovn til å dra opp temp når du skal bruke rommet.
    Du kommer til å få en helt ny bryggetilværelse med eget bryggerom. Alt blir enklere. Det blir dyrt, men duverden så morro...

13. RETBergen

RETBergen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Akkurat det jeg ikke ville høre :p

14. YngveKL

YngveKL
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Enig! Avløp, vann, gulvstøp og isolasjon. Da er du langt på vei. En liten frittstående ovn er da mer enn nok. Deretter kan du utvide litt etter litt. Du kommer til å angre om du skimper på utførelsen nå :)

15. E.Brekke

E.Brekke
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Legg varmekabel så slipper du en ovn som enten står i veien på gulvet eller veggen. Får tørket opp gulvet også.

16. YngveKL

YngveKL
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Kabler koster en del mer da...

17. msevland

msevland
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Ser ut for at du må leie inn @Einar Michelsen som entreprenør og byggmester

Jørgen O liker dette.
  18. Amarillo

Amarillo
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Tenk på alle pengene du sparer på at du slipper å kjøpe øl på butikken, går nok fort i pluss... :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

YngveKL, LarsUlv og Jørgen O liker dette.
  19. RETBergen

RETBergen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg er jo der allerede bare litt fragmentert. Men eg kjøper den begrunnelsen rått :cool:

YngveKL liker dette.
  20. Erik Kringstad

Erik Kringstad
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Snart ny bryggedag

Vedlagte filer:

Del denne siden