Snasen avtrekksløsning. Hvordan kobler du den opp videre?Etter måneder med planlegging og delesøk er bryggeriet nesten klart. Det som mangler er en skikkelig utslagskum og blandebatteri for varmtvann. Men det funker som det er. BB60'en har jeg hatt siden 2014. Skyllevannskjelen er en pent brukt 20l ex-Glühweinkoker som jeg fant på e-bay. Disse to har jeg modifisert. Megapoten ble kjøpt ny. To treveis kuleventiler foran og bak en pumpe gjør det mulig å sirkulere under mesk, pumpe inn nytt skyllevann, og pumpe vørteren over til kok. Så det går kun i batchsparging her i gården.
Så behovet for hutigkoblinger på kjelesiden av slangene etter testbrygging forrige uke, så er på utkikk etter Camlocks.
Vis vedlegget 39653 Vis vedlegget 39654 Vis vedlegget 39655 Vis vedlegget 39656 Vis vedlegget 39657
Snasen avtrekksløsning. Hvordan kobler du den opp videre?
Jeg har så lyst på et slikt snasent bryggebord som vises over, men finner ingenting til en overkommelig pris!
Uansett et flott bryggeri![emoji3]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Etter måneder med planlegging og delesøk er bryggeriet nesten klart. Det som mangler er en skikkelig utslagskum og blandebatteri for varmtvann. Men det funker som det er. BB60'en har jeg hatt siden 2014. Skyllevannskjelen er en pent brukt 20l ex-Glühweinkoker som jeg fant på e-bay. Disse to har jeg modifisert. Megapoten ble kjøpt ny. To treveis kuleventiler foran og bak en pumpe gjør det mulig å sirkulere under mesk, pumpe inn nytt skyllevann, og pumpe vørteren over til kok. Så det går kun i batchsparging her i gården.
Så behovet for hutigkoblinger på kjelesiden av slangene etter testbrygging forrige uke, så er på utkikk etter Camlocks.
Nesten samme oppsett som jeg vurderer selv, men ingen sirkulering under kjøling?
Men hva i all verden skal du med vaskemaskin og tørketrommel?Oppdatering:
fikk tak i en stor utslagskum. Som akkurat passer ved siden av benken. Var et helvete å få koblet til avløpet. Rørene har sikkert hatt gode 20 år på å få "satt" seg. Klarte å knekke to bend i prosessen, men til alt hell har byggvaresjappe åpen til 22 på fredager. Senere fant jeg en standard oppvaskkum med underskap som jeg dissekerte og bygde inn i en benkplate. To skuffer fra en brukt hylle rommer nesten alt av småutstyr.
Har også anskaffet camlocks slik at jeg lett kan koble fra og få spylt gjennom slangene etter bryggingen.
Men hva i all verden skal du med vaskemaskin og tørketrommel?
Meget bra bryggerom du har derOppdatering:
fikk tak i en stor utslagskum. Som akkurat passer ved siden av benken. Var et helvete å få koblet til avløpet. Rørene har sikkert hatt gode 20 år på å få "satt" seg. Klarte å knekke to bend i prosessen, men til alt hell har byggvaresjappe åpen til 22 på fredager. Senere fant jeg en standard oppvaskkum med underskap som jeg dissekerte og bygde inn i en benkplate. To skuffer fra en brukt hylle rommer nesten alt av småutstyr.
Har også anskaffet camlocks slik at jeg lett kan koble fra og få spylt gjennom slangene etter bryggingen.
Kult å se at det er flere som bruker MC-heis fra Jula til å heve gryteneKun håndkontroll!
Jepp. Sparer høyde og funker som bare det. Og slipper pumping. Kan til og med dras fram og brukes når jeg trenger litt fall til å stikke om.Kult å se at det er flere som bruker MC-heis fra Jula til å heve grytene