erikraude
Norbrygg-medlem
Hvis du ikke mener malt som har vært en runde gjennom ditt eget system ville jeg anbefale en annen avfallshåndtering.Og til å kvitte seg med brukt malt.
Hvis du ikke mener malt som har vært en runde gjennom ditt eget system ville jeg anbefale en annen avfallshåndtering.Og til å kvitte seg med brukt malt.
Hvis du ikke mener malt som har vært en runde gjennom ditt eget system ville jeg anbefale en annen avfallshåndtering.
Bare bæsj, tiss og dopapir skal i do, har jeg lært. Dessuten har vel de fleste områder nå mulighet til å gjøre noe nyttig av matavfall.Hvorfor det?
Og til å kvitte seg med brukt malt.
Bare bæsj, tiss og dopapir skal i do, har jeg lært. Dessuten har vel de fleste områder nå mulighet til å gjøre noe nyttig av matavfall.
Www.dovett.no - her med festlig musikkvideo.
Og deilig mat til alle rottene.Brukt malt er jo ikke så ulikt andre ting som doen er beregnet på, det er ikke noe problem med at det går tett ihvertfall, hvis det er det de tenker på.
Men det kan være at de ikke er populært med så mye biomasse i renseanlegget, det blir vel skilt ut og må håndteres på en eller annen måte.
Ser ut som et meget bra stykke arbeid. Hvor lang tid tok det å ferdigstille alt? Smart med toalett, da kan man gjennomføre bryggedagen uten å forlate rommet
Og deilig mat til alle rottene.
Rotter finns overalt....Vi har ikke en sånn åpen kloakk fra middelalderen her på bygda vettu
Må innrømme at som VA-ingeniør så var dette med å tømme mask i do noe av det mer groteske jeg har lest her på forumet
Jeg dumper det i hagen aka skogen
Jeg vet ikke hvor godt bryggeoppsett disse rådyrene besitter, men jeg har som regel 75% effektivitet så godt mulig de kan få skvist ut noen prosenterMange fulle rådyr?
Jeg dumper det i hagen aka skogen
Det er flere grunner til det, for din del, teoretisk, så er det vel kanskje regresskravet fra tilbakeslag opp i andre husstander som er tilknyttet samme ledning som deg den, dagen masken har sedimentert seg kraftig opp i samme ledning som du er koblet på La oss si at det er en grunn til at det bare er bæsj, tiss og dopapir som skal i do.
Rotter er en ting, fett og stivelse fra husholdninger i rørene reduserer tverrsnittet i ledningene og reduserer kapasiteten på ledning. Kombinerer du dette med at mye av ledningsnettet i dag er underdimensjonert, har dårlig fall og stedvis er det noen fine svanker som mask og annet avfall kan samle seg i, og har en høy innlekkasjeprosent så øker man sannsynligheten for tilbakeslag inn i kjellere rundt om, og det vil man jo ikke ha. Det gir også ei belastning på prosessanlegg som de gjerne ikke er laget for.