Meget bra bryggerom du har
Hei, flott oppsett du har. Kan jeg spørre om målene på keezeren din?Endelig er det nye bryggeriet klart! Sist jeg brygget var i mai i fjor, så det skal bli godt å komme i gang igjen, og ikke minst - deilig å ha alt på en plass, for første gang!
Vis vedlegget 49058
Vis vedlegget 49059
Vis vedlegget 49060
Vis vedlegget 49061
Vis vedlegget 49062
Vis vedlegget 49063
Vis vedlegget 49064
Hei, flott oppsett du har. Kan jeg spørre om målene på keezeren din?
Tidligere brygget jeg på kjøkkenet, la ut håndklær i de verste "splash-sonene" Benyttet også slike ikea-skobrett under duppedingser med risiko for lekkasje, altså under kraner og diverse. Det gikk stort sett alltid helt greit, utenom den ene gangen hvor jeg tilsatte meskevannet i meskekaret uten å ha sikret meg om at kranen var igjen. Idioti kan man aldri forsikre seg mot, men parketten overlevde det og da det ble tørket opp på 0,niks.Var ikke sikker på om jeg skulle lage en egen tråd men tror jeg prøver hær likegreit:
For oss som bor i leiligheter: Nyere leiligher har often åpnet kjøkken med samme gulv i de fleste rom og kjøkken. Hva gjør folket hær? Brygger som Einar sider rett på parketten og står klar med klut når det søles? Vet av egen erfaring at det alltid blir noe søl på brygging, omtapping, flasking osv. Ikke til å unngå. Tåler en parkett dette osv? PS, nei, kan ingenting om bygningsting, gulv og hus.
Det går nok greit så lenge du er rask til å tørke opp. Parkett er ikke det underlaget som liker fukt best.Var ikke sikker på om jeg skulle lage en egen tråd men tror jeg prøver hær likegreit:
For oss som bor i leiligheter: Nyere leiligher har often åpnet kjøkken med samme gulv i de fleste rom og kjøkken. Hva gjør folket hær? Brygger som Einar sider rett på parketten og står klar med klut når det søles? Vet av egen erfaring at det alltid blir noe søl på brygging, omtapping, flasking osv. Ikke til å unngå. Tåler en parkett dette osv? PS, nei, kan ingenting om bygningsting, gulv og hus.