Hva lagde du den av?Lagde målestav til BB30 på omtrent samme måte. Funket ypperlig det. Blir nok en målestav til HLT'en også tenker jeg. MLT og BK har jo sjåglass med volumindikator, og det er jo praktisk.
Vi har mye av det samme utstyret ser jegHehehe, det var vel noe kledningsbord av gran om jeg ikke husker feil.
http://bryggerlauget.blogspot.no/2012/08/utstyret.html
Hah! Har du faktisk verifisert at det stemmer ved å helle opp i vann liter for liter?Jeg har den samme 36L-kjelen, og bruker faktisk en slik stållinjal fra Biltema. Kjelen er 36cm fra bunn til kant på innsiden; med andre ord tilsvarer hver cm på linjalen et volum på 1 liter - perfekt!
Hah! Har du faktisk verifisert at det stemmer ved å helle opp i vann liter for liter?
Nei, jeg er vanligvis ganske pertentlig på sånt, men denne gangen har jeg latt det skli. Føler ikke at ølet blir noe dårligere av å ha presisjon på centiliteren, det er mange andre faktorer som har større effekt på resultatet ;-)
Men, kjelen ser ut til å ha helt rette vegger, så jeg har målt høyde og diameter på innsiden og regnet meg fram til at oppgitt volum stemmer bra med 36L, helt opp til kanten, så jeg tar linjalens målinger for god fisk.