Erfaringer med Beer Brew 30

Men med hvilke mellomtrinn? På bratberg kan du stille den så den varmer med begge ellementer, 2,5kw men kutter på bestemt temp men med 5 graders trinn :) hvordan fungerer dette på beerbrew?

Vet ikke om dette er rett formulering, men den er "trinnløs" om du vil ha 71grd så setter du den på 71. På motsatt side stiller du effekten på varmelementet. Dette er BBv3. Kun 1 varmeelement i den.
 
Hei! Skal modifisere min Beer Brew til PID-regulering av temp.. Kjøpte min brukt, og etter å ha åpnet systemet ser det ut til at det elektriske har vert tuklet med..

Er det noen som har eller vet hvor man kan finne koblingsskjema til Beer Brew 30 Versjon 3??

Evt vet hvem som produserer slik at jeg kan kontakte de?
 
Takk! Har sendt forespørsel på nettbutikken hans og til humleogmalt.no..

Evt. Er det noen med en orginal BB30 V3 som kunne gjort meg bjørnetjenesten å skru av bunnlokket og tatt et bilde?
 
Er det sånn og forstå at på BB30, så er den største skruen på venstre sida, som kontrollerer 2.5 kw elementet og den vesle skruen på høgre sida, den som kontrollerer 100 w elementet?

Så basis er å justere venstre ratt til du får angitt mesketemperatur, så skru den ned, dretter så justerer ein til angitt mesketemperatur på det vesle rattet, så den holder jevn temperatur?
 
Jeg har "allerede" blitt litt lei BIAB-oppsettet mitt, og vurderer å gå over til BB30 for enkelhetensskyld. Bor også i en liten leilighet, så at det tar mindre plass er et stort pluss. Hvordan er dere BB30 brukere fornøyd med oppsettet? Er det så enkelt som det høres ut som?
 
Så lenge du er forberedt på å styre temp manuelt og ikke brygger mye doble eller triple brygg eller mer enn 50% hvete er det gull. Det er begrenset med plass til malt og langt og smalt maltrør kan gi stuck mash om du ikke passer på.
 
Noen som har oppgradert sin BB30 med bedre kjøling av elektronikk? Fikk litt sjokk når jeg skrudde av bunnen for å feilsøke, for å kjenne på hvor varmt alt var. Selv om det er luftehull i bunn, så står jo bryggeren ofte på en benk/bord, og dermed er det ingen luftsirkulasjon i bunn.
 
Så lenge du er forberedt på å styre temp manuelt og ikke brygger mye doble eller triple brygg eller mer enn 50% hvete er det gull. Det er begrenset med plass til malt og langt og smalt maltrør kan gi stuck mash om du ikke passer på.

Kort innpå for en amatør. Jeg liker hveteøl veldig godt. Type Erdinger. Er da BB30 fra Ølbrygging utelukket eller finnes det løsninger. Jeg kommer uansett til å investere i en slik eller BB60. Men bare lurer.
 
Bruk litt ris, rør godt, og pass på flow/sirkulasjon. Så skal det gå greit :)
 
La på kjølepasta under SSR´en idag. Vil anbefale alle til å gjøre det samme. Det blir varmt nok under der, så det er ikke vits at SSR´en er varmere enn det den må være.
 
Vi har ikke rørt i mesken de siste 15-20min for å få litt bedre filtrering + lengre skylling. Det vi ikke helt skjønner er hvordan man greier og holde vann nivået over mesken ved skylling slik som flere har beskrevet. Hos oss renner det rimelig kjapt gjennom og det hele er over på mindre enn 15min. Er det noe vi har misforstått angående skyllingen?

Jeg har også latt mesken være i fred siste 15-20 minutt. I tillegg har jeg begynt å fylle på med skyllevann FØR jeg hever maltrøret. Da virker det som om mesken har blitt mer komprimert og når jeg da hever maltrøret så renner det saktere igjennom. Har stort sett hatt utbytte på 70 + % .
 
Tilbake
Topp