Forumet er oppdatert

Er det mulighet for en "til toppen" knapp i bunn av hver side? Kjedelig som mobilbruker å scrolle helt opp igjen etter å ha lest siste innlegget i en tråd.

Prøv å bytte til «Norbrygg - UI.X» nede til venstre. Det er nyere versjon av designrammeverket, og etterhvert skal alle flyttes over på det som standard. Det er en del ting som ikke funker der, men knapp for å gå til toppen skal være på plass.
 
Forumet er nå oppdatert og kjører på XenForo som motor for det tekniske.

Den viktigste endringa er at utseendet er helt nytt. Bruk denne tråden for å rapportere feil og problemer med den nye løsningen.

Kjente feil:
  • Tilgang til «Det lille ekstra» for medlemmer er ikke klart. Rettet 2014-06-05
  • Søkefunksjonen er ikke ferdig justert.
  • Tapatalk er ikke installert. Rettet
  • Gamle URLer fungerer ikke. Rettet 2014-06-05
  • Brukere som ikke hadde fødselsdato registrert har fått fødselsdato 1. januar 1900 og kan ikke endre denne. Rettet 2014-06-04
  • Samtaler (private meldinger) er ikke tilgjengelig. Rettet 2014-06-04
Jeg er ny her i forumet, og forsøker så godt jeg kan å ikke stille spørsmål som allerede er besvart. Derfor prøver jeg å søke opp temaer før jeg oppretter en ny tråd eller lignende. Dessverre finner jeg knapt noe som helst med forumets egen søkefunksjon. Google finner mer på Norbrygg.no enn Norbrygg selv.

Jeg ser at første post i denne tråden sier at søkefunksjonen ikke er ferdig justert. Jeg orker ikke å lese 200 innlegg, og får ikke funnet ut mer gjennom søkefunksjonen, så derfor lurer jeg på:

Vil søkefunksjonen bli utbedret med det første?
 
Har du et konkret eksempel på søk der du ikke får tilfredsstillende resultat med søkefunksjonen og der Google finner det du leter etter? Jeg spør fordi jeg selv ikke opplever de store problemene med søkefunksjonen som folk skisserer, og mistenker dermed at selve bruken kan være årsaken til de manglende resultatene.
 
Minnes at jeg søkte på flere temaer og setninger (både med og uten hermetegn), uten noen resultat. Deretter tipset andre brukere meg om tilsvarende tråder på forumet som jeg ikke hadde funnet. Jeg kommer ikke på akkurat hva dette var nå, men jeg kan gi en lyd om jeg opplever det samme igjen.

Er det samme søkespråk/-koder som i vanlige søkemotorer med hermetegn, kolon, plusstegn og trunkering?

Har det noe å si om man bruker ulike nettlesere eller nettlesere for mobiler o.l.?
 
Er på ett annet forum, og la nettopp merke til at når du scroller oppover på det forumet på mobil, så kommer det en søkebar, der det står "search before posting" Hadde det vært en ting for dette forumet? Finnes den pluginen til dette forumet?
 
Lenkene er blitt blå uten understreking, i stedet for svarte med understreking. Jeg regner med at det er fordi det var noen som ønsker seg mer synlige lenker.

Jeg er litt usikker på om det egentlig ble bedre. Blåfargen passer, etter min mening, dårlig inn i resten av designet, og blir litt skrikende (om man ikke er fargeblind). Spesielt i signaturer blir det veldig synlig. Samtidig er vel understreking etterhvert blitt et lite tydelig signal som blåfarge på lenker. Foreslår å dempe blåfargen litt, eventuelt plukke noe passende fra fargepaletten til Norbrygg, og legge på understreking.
 
Er det mulig å få til en <search before posting> søkebar i toppen av den gule headeren? (på mobil) er god plass til det, og ser flere andre fora bruker det.
 
Foreslår å dempe blåfargen litt, eventuelt plukke noe passende fra fargepaletten til Norbrygg, og legge på understreking.

Ser dere jobber med varianter. Bra!

Jeg vet at dette er vanskelig, for jeg var selv med å implementere layouten på forumet. Fargepaletten til Norbrygg er litt begrenset, og legg på begrensningene til forumsoftwaren på toppen, så blir det plundrete å sy sammen på en bra måte.
 
Er det bevisst at flere tråder nå er sperret for kommentarer? For eksempel denne, https://forum.norbrygg.no/threads/65-nye-oldommere.32197/ - Her kunne det kanskje vært flere som ønsket å gratulere de nye dommerne, eller stille et undrende spørsmål om hvorfor man ikke har klart å rekruttere en eneste dame til øldommerkurs... ;)
Ja, det er helt bevisst - Underforumet "Fra Norbrygg.no" er en ren feed av artiklene på forsiden til http://norbrygg.no - Du kan spørre og diskutere https://forum.norbrygg.no/threads/dommereksamen-11-februar.31365/ angående dommere.
 
Det er litt fjernt at det oppfordres til å diskutere saken i forumet i en post som er lukket for svar...
Utgangspunktet var ikke diskusjon, men å sikre at alle får med seg det som kommer fra forsiden. Men jeg ser poenget ditt. Er det et sterkt ønske om å få åpnet for diskusjon på akkurat det underforumet, så vil det bli tatt opp til vurdering.
 
Tilbake
Topp