Low Dissolved Oxygen Brewing

@bjartenataas kunne vi forsøkt å lage en lodo sammen? Har garasje med 60 liters 3 kjelers bryggeri, og en haug med corny. Bryggeri har herms og en lukket kjøleboks som jeg skal lage et flytende lokk på. Er usikker på om vi egentlig trenger en spunding valve da dette kan erstattes av tilsyn under sekundærgjæringen og manuell trykkavlastning?
 
Ingen dum idé, kunne pønsket på noe, men tar forbehold for tidsklemme og intolerant kone. Hvilken oppskrift har du i tankene? Og hvilken vannprofil.

Enig i det med spunding valve.
 
Uenig i det med spunding valve selv. Kanskje med en lys lager med lav gjæringstemperatur, men med en ale på de dagene som er mest aktive, tror jeg at det kommer mye trykk ut dagen når man er på jobb, etc.
 
Planen er å gjære ut de siste 5 til 10 poengene på corny. Hovegjæringen blir nok i plastbøtter.

Hvordan skal du måle det, eller skal du bare gjette?

Jeg har nettopp spurt de på homebrewtalk (de som skrev pdf-en) hva ville blitt den beste metoden hvis jeg ikke kan gjære i et fat.
 
Med kran kommer det ikke nødvendigvis luft inn. Hvis du ikke har kran kan du spraye inn co2, men det blir en del blanding med luft likevel.
 
Ingen dum idé, kunne pønsket på noe, men tar forbehold for tidsklemme og intolerant kone. Hvilken oppskrift har du i tankene? Og hvilken vannprofil.

Enig i det med spunding valve.

Ikke så viktig med hva vi brygger, noe som er avslørende for oksidering kanskje, pils, helles, pale ale. Vannprofil må vi lære oss. Jeg gjør noen testbrygg først, for å se at jeg kan få til de forskjellige endringene og oppfinnelser.
 
Hvor stor synd er det å tilføre litt sukker for å sikre at gjæringen fremdeles holder på, eks når brygget nærmer seg utgjæret og en overfører til corny? Snakker ikke om mye her, men en slant som sikrer CO2 produksjon.
 
Nice, er den grei å justere inn eller? Kan en paralellkoble 3 corny på en slik? burde vel gå greit?
Jeg har bare testkjørt den litt og den er lett å justere, nøyaktigheten på manometeret vet jeg ikke om er helt 100%.
Parallellkoble vet jeg ikke, det går sikkert. Her du en skisse? For jeg klarte ikke helt å se for meg 3 corny paralellkoblet...
 
b15965b7ad2886f9504807c2d2fd6e61.jpg


Da skal det bli spennende å teste dette [emoji3]

Sent fra min SM-A310F via Tapatalk
 
Tilbake
Topp