Usikker på om jeg hang med her nå. Mener du sånn?
13g Magnum 11.9%, 60 min.
22g Amarillo, 15 min.
22g Amarillo, 0 min.

Ikke helt med her nå...Da blir det jo totalt sett mindre humle enn utgangspunktet. Og jeg ville jo ha den litt mer bitter også. Burde jeg ikke sånn sett ha i mer Magnum også? Vil jo ikke ha mer humle for å ha mer humle, den skal jo heller ikke bli streit. Heller mer spennende :) Men utgangspunktet var altså litt mer fruktig og bitter.

Men kjøper du settet og bygger ut fra det, eller lager du custom? Det virker som at du vil ha et ganske annerledes øl enn det tøsa er, da er det vel likegreit å selvkomponere. Lån et øye til denne tråden, og bare følg humleskjemaet, det kan være en humle eller flere humler. Maltet gjør du som du vil med.
 
Ja selvsagt, alfasyrer er et viktig poeng! Høres ut som kanskje jeg burde gå for en custom single hop Amarillo her kanskje :)

13 g Amarillo, 60 min
22 g Amarillo 15 min
22 g Amarillo 0 min

Utgangspunktet var settet ja og heller tilsette litt humle. Utfordringen her er jo at jeg selv er en IPA / NEIPA gutt og foretrekker MYE mer smak, mens kona (og mange andre) vil ha mer småtøs.

Men kanskje jeg bare rett og slett skal kjøre en strait Amarillo da. Sjekker tråden også selvsagt! Takk for tips!
 
Ja selvsagt, alfasyrer er et viktig poeng! Høres ut som kanskje jeg burde gå for en custom single hop Amarillo her kanskje :)

13 g Amarillo, 60 min
22 g Amarillo 15 min
22 g Amarillo 0 min

Utgangspunktet var settet ja og heller tilsette litt humle. Utfordringen her er jo at jeg selv er en IPA / NEIPA gutt og foretrekker MYE mer smak, mens kona (og mange andre) vil ha mer småtøs.

Men kanskje jeg bare rett og slett skal kjøre en strait Amarillo da. Sjekker tråden også selvsagt! Takk for tips!

Hvis du har Magnum, Warrior eller Nugget fra før bruker du den til bittering. Jeg mener at den oppskriften i linken skal treffe mange ganer, hvis du flaskekarbonerer så tror jeg det bør bli greit kone-wise. Det er en helt streit humle-oppskrift. Hvis det blir for mye så er det bare å skjerpe seg og tenke på hva som er vikig her i livet :)
 
Hei, nå har jeg søkt en god del rundt men ikke blitt klokere.

Jeg skal fate min 7 fjell småtøs i dag tenkte jeg - men blir ikke klok på hvor lenge den skal karboneres og under hva slags trykk.

Det står på oppskriften at ølet bør ha 2,5 volumer CO2. Men, det gjør ikke meg noe klokere.

De fleste andre oppskriftene jeg har står det tydelig hvor mange bar, temperatur og dager det skal stå under trykk.

Noen som kan gi meg et godt råd slik at jeg kan få fatet øllet i kveld?
 
Tilbake
Topp