Fermentasaurus 2 kommer mot slutten av året

Det er ikke store forandringer på denne i forhold til v1, så hvis det ikke haster ville jeg kanskje ha ventet på Fermzilla selv om det kan ta tid før den kommer hit.

SIste anslag jeg har sett er at de får første leveranse om ca fire uker, men det er så mange som venter på denne at de kommer til å være utsolgt i løpet av et par dager. Kommer til å ta tid før de får opp produksjonen i Kina.
 
Siste svar fra KegLand angående Fermzilla på Aussie homebrewer:


We have been forward planning some of the accessories that go with it. So the new lid that has been designed will have the option for a glycol coil, thermowell and also fit other stuff like carbonation stone. In total the new lid has the ability to attach up to 6 items to it. So this was one of the important upgrades.

We have been changing the plastic grades in the valve to make them more chemically resistant.

We have also made some changes to the preform to further improve the material distribution in the finished fermenter wall.

We have been working on some other improvements to the valve so it doesnt bind up and is easier to undo.

We have made further changes to the way the collection container seal works so it's easier to use.


Det nye lokket høres interessant ut, mulighet for kjølespiral og oksygenering, dette blir bra når den endelig er ferdig :)
Så også at størrelsen er økt fra 50 liter til 55 liter på den største.
 
De kjører tester på en plastsammensetning som gjør at den nye Fermzillaen tåler kokende vørter, og det ser lovende ut.
Dessverre vil ikke den første batchen ha denne nye plasttypen.

Men når dette er på plass kan varm vørter overføres direkte og avkjøles med den nye kjølespiralen som er festet i lokket og oksygeneres med brusesten som også er festet i det nye lokket. Så det kommer mye snacks, bare synd det tar så lang tid...
 
Bra! For min gamle fermentasaurus tåler ikke noe særlig med varme... Det som kommer ut av kjøkkenvasken på full varme er for varmt.
 
Fermzilla 27L kom på lager i Australia i går... etter 3 1/2 time var det tomt...
Kanskje like greit for den utgaven tåler ikke kokende vørter, får håpe neste batch gjør det.
Den er forventet om 14 dager, og vil nok gå ut like kjapt.

Til Norge i løpet av året?
 
Fermzilla 27L kom på lager i Australia i går... etter 3 1/2 time var det tomt...
Kanskje like greit for den utgaven tåler ikke kokende vørter, får håpe neste batch gjør det.
Den er forventet om 14 dager, og vil nok gå ut like kjapt.

Til Norge i løpet av året?

PET i de formene hjemmebryggermarkedet er tåler ikke høye temperaturer. Heller ikke vann-dunker tåler noe spes med temperaturer. Brusflasker gjør det men det er fort gjort å smelte hjemmebryggerstæsj som regel.
 
Hvorfor vil man ha kokende vørter i gjæringskaret? Spør for en venn..

Sent fra min SM-G973F via Tapatalk
 
Fordi noen vil tappe direkte fra kok til gjæringskar, enklere og mer hygienisk å få vørteren i et lukket gjæringskar mens den fortsatt er bakteriedrepende varm. Og så kjøle den med den innebygde kjøleren som kan festes i lokket på den nye Fermzillaen, oksygenere med den innebygde brusestenen og så tilsette gjær. Høres fornuftig ut for meg.
 
Tviler på at det er lønnsomt, og akkurat nå er det vel ikke aktuelt så lenge de selger ut alt på noen få timer.
 
Tilbake
Topp