Samletråd for internettvarp av bryggerinteresse

Nevertheless, some techniques for the disinfection of barrels significantly reduce Brettanomyces populations and may be used where permitted by the regulations of the country in question, for example:
 steam treatment: deep disinfection requires a sufficiently long treatment time (cold water rinse, hot water rinse at 70°C and low pressure steam for 10 min),
 ozone sanitization: either with gaseous ozone combined with a hot water treatment at 82°C for 20 min, or with ozonated water. By reacting with materials with a high organic load, the ozone does not deeply penetrate into the wood,
 SO2 sanitization: a minimum of 5 g per barrel of gaseous SO2 should be used to disinfect empty and dry barrels. SO2 is very efficient both on the surface and also in deeply penetrating the first millimetres of the wood,
 barrel shaving and re-firing: this treatment does not disinfect the wood but enables the most contaminated part to be removed. Shaving and re-firing enables an 80% reduction of volatile phenols compared to a non-treated barrel,
 ultrasound: this technique removes more than 90% of viable Brettanomyces (up to 2-4 mm below the internal stave surface).

http://www.oiv.int/public/medias/4831/code-brett-oiv-oeno-462-2014-en.pdf
 
Artig greie til PET. Tenker at denne også kan brukes til en ‘ColdCrash-BlowOff’

80939212726a50e352d68d74fead1cd3.jpg


 
Sist redigert:
Kanskje ikke helt rett tråd, men syns ikke det var nødvendig med en ny heller;

Vet noen om noen som har carbonation caps til en fornuftig pris, og kjapp levering?
Bestilte 5stk fra ebay for tre uker siden, og fikk i dag refundert pengene med beskjed om at de var forsvunnet under transport (destruert pga Corona kanskje?)

Jeg synes det blir for dumt å betale 249,- pr stk når jeg får fem stk. for bare litt mer i Kina... Jeg ser jo selvsagt at jeg må betale mer en det om jeg skal ha de fort, men hadde håpet å komme en del lavere iallefall.

Skal flaske fra Fermzilla i løpet av neste uke, og har i dag ingenting å koble på den :(
 
Tja, denne dingsen gjør tydeligvis det den sier at den skal gjøre, spørsmålet er om folk vil ha krem på toppen av glasset i stedet for skum. Jeg ser ikke behovet, men kanskje andre gjør det.

Synes reportasjen er litt for negativ sånn sett, og har noen merkelige beskrivelser som "Men heller ikke her synes vi at ølen ble bedre etter en runde i Fizzics DraftPour. Det ble bare mindre dårlig."

Mindre dårlig, er ikke det det samme som bedre?
 
Ikke for å være den grinete moderatoren, men kanskje dette hadde passet bedre i en annen tråd? Slike tråder som dette mister fort sin verdi dersom mindre enn hver tiende post omfatter det emnefeltet legger opp til.
 
Sist redigert:
Grei pris på disse nå også:

Vannkjøler Escowa Pro 1 med tappetårn

Dette har faktisk nypris på nær 40.000kr og selges her for 2.000kr. 14.000 for hver av kjølerene, og tårnene ligger på ca 6000kr.

Kjekt hvis man trenger tårn, eller så kan det nok brukes til diverse kjøling, eventuelt som deler. Er gode pumper i disse, så sikkert noe fornuftig man kan bruke de til også.Tårnene bør i hvert fall være lett å selge videre seperat, skjønner ikke hvorfor ikke vedkommende gjør det selv.
 
Tilbake
Topp