Hvis den slangen har så dårlig passform som det ser ut som då var det min første pri å bytte ut. Eventuelt en større nippel med en millimeter større diameter enn slangen du skal bruke.Nå bytta jeg ut den silikonpakninga (som forøvrig var relativt loslitt) med en ny, svart gummipakning av vanlig vvs-type og kobla det opp, så får vi se åssen det ser ut over helga.
Setter den på lista som neste ledd, om dette ikke holder.Hvis den slangen har så dårlig passform som det ser ut som då var det min første pri å bytte ut. Eventuelt en større nippel med en millimeter større diameter enn slangen du skal bruke.
Rakfisk? Eller bare stekt til kveldsmat?Setter den på lista som neste ledd, om dette ikke holder.Nå vil jeg fiske fjellørret.
Svigerfar står for rakfisken. Jeg satser på en dugelig ørretmiddag eller to. Kanskje fiske nok til å lage sushi til unga også hvis bettet er godt.Rakfisk? Eller bare stekt til kveldsmat?
Nå fikk jeg lyst til å begynne å fiske igjen; år og dag sida sist. Og jeg bor jo ved et fiskevann - sjøl om det nok er mest småabbor å få. De egner seg ikke noe særlig til sushiSvigerfar står for rakfisken. Jeg satser på en dugelig ørretmiddag eller to. Kanskje fiske nok til å lage sushi til unga også hvis bettet er godt.![]()
Nå fikk jeg lyst til å begynne å fiske igjen; år og dag sida sist. Og jeg bor jo ved et fiskevann - sjøl om det nok er mest småabbor å få. De egner seg ikke noe særlig til sushi.
Smått med sake her ute på landet. Holder det med hjembrentMariner i sake og soya. Grilles lett og severes over sushi ris ;-)
Abbor er iogforseg godt, men de beina...Smått med sake her ute på landet. Holder det med hjembrent? Eller til nød litt hvitvin?
Men det var det med alle beina, da.
Nå fikk jeg lyst til å begynne å fiske igjen; år og dag sida sist. Og jeg bor jo ved et fiskevann - sjøl om det nok er mest småabbor å få. De egner seg ikke noe særlig til sushi.
Så, hvor høyt har dere gjæret W34/70 før?
Tror ikke jeg trenger diacetyl rest på denne hvertfall.. steget fra 12 grader onsdag til 18 grader i dag..
14-15 grader - og det blei helt utmerket (dvs. sammenligna med andre av mine pilsbryggSå, hvor høyt har dere gjæret W34/70 før?
Tror ikke jeg trenger diacetyl rest på denne hvertfall.. steget fra 12 grader onsdag til 18 grader i dag..
Da vil vel vørteren renne over kanten? Pluss at du ikke får skylt ut like mye sukkerstoffer fra mesken hvis den står nede i vørteren.Jeg skal brygge for første gang på 10-12 år, og har tilgang på en grainfather. Hvorfor må man egentlig ta opp maltbeholderen og så helle skyllevann over, heller enn å bare helle vann rett i grainfatheren, varme opp til riktig temp og dyppe maltbeholderen tilbake i vannet og skylle på den måten?
Du kan gjøre dette på mange måter. Det å helle rett i GF’n krever at du først tømmer den for vørter. Da er det enklere å heve kurven. Ved å helle i GF’n blir det som å vaske en skitten gryte uten å helle ut det skitne vannet noen ganger før den blir ren.Jeg skal brygge for første gang på 10-12 år, og har tilgang på en grainfather. Hvorfor må man egentlig ta opp maltbeholderen og så helle skyllevann over, heller enn å bare helle vann rett i grainfatheren, varme opp til riktig temp og dyppe maltbeholderen tilbake i vannet og skylle på den måten?
Man lager ikke Rakfisk på mager vårørret. Du trenger feit høstørret når du skal lage rakfisk.Rakfisk? Eller bare stekt til kveldsmat?
Innrømmer gjerne min totale uvitenhet på områdetMan lager ikke Rakfisk på mager vårørret. Du trenger feit høstørret når du skal lage rakfisk.