Deilige bilder!!!

De var flotte! Tror du la ned mest tid på den minste svarte? ;)
Det skulle man tro, men sannheten er at de to i einer tok betraktelig lenger tid. Den minste svarte var kanskje den som gikk fortest. Kanskje jeg lager opp et par til imorra. Vi får se. Fin jobb å klarne huet med etter noen timer med undervisning.
 
Det skulle man tro, men sannheten er at de to i einer tok betraktelig lenger tid. Den minste svarte var kanskje den som gikk fortest. Kanskje jeg lager opp et par til imorra. Vi får se. Fin jobb å klarne huet med etter noen timer med undervisning.
La bare merke til at den hadde den fineste/jevneste overgangen mot metallet :)
 
Har planer om å skaffe meg samme kjele og varmeelement, hvilke erfaringer har du gort deg med denne kjelen?
 
Har planer om å skaffe meg samme kjele og varmeelement, hvilke erfaringer har du gort deg med denne kjelen?
Kjelen er jeg kjempefornøyd med, eneste er at kranen kan løsne litt innimellom, men holder tett, kunne ha vært en bedre gjennomføring/pakning. Dip tuben fungerer helt greit. Lett å rengjøre, tommel opp.
 
Fungerer helt som forventet, og lett å rengjøre, husk høyde på gjennomføring om du ønsker og bruke trub trapper ved en senere anledning. Jeg bruker det og den samler opp det meste av humle og trub etter en whirpool runde.
Hvor høyt har du satt hullet, og hvilken dimensjon har det? Hvilken trubtrapper bruker du?
 
Hvor høyt har du satt hullet, og hvilken dimensjon har det? Hvilken trubtrapper bruker du?
Hullet tilpasset jeg høyden på Trub trapperen denne link The TrübTrapper
Dimensjon på hullet husker jeg ikke og det er litt kronglete å måle det nøyaktig nå. På Brewpower har de gjennomføringer og hullpunsj til en ikke ulik pris som på Ali link 1-1/2″ Gjennomføring sjekk med de om gjennomføringen er sveisefri.
Kjelen jeg bruker er på 75 liter og jeg bruker den til kok og oppvarming av meskevann, i tillegg til elementet kjører jeg på med induksjonsplate for raskere og komme opp i ønsket temperatur, og lar elementet ta over etterpå for det er styrt av termoprobe/pid/effektregulator.
Digresjon.
Kjøpte rims settet fra Brewpower når det var på tilbud før jul ifjor, veldig bra kvalitet og ikke antydning til fastbrent vørter, selv ikke med mye hvete malt.
1 (2).jpg 1 (3).jpg Trubtrapper.jpg
 
Sist redigert:
Hullet tilpasset jeg høyden på Trub trapperen denne link The TrübTrapper
Dimensjon på hullet husker jeg ikke og det er litt kronglete å måle det nøyaktig nå. På Brewpower har de gjennomføringer og hullpunsj til en ikke ulik pris som på Ali link 1-1/2″ Gjennomføring sjekk med de om gjennomføringen er sveisefri.
Kjelen jeg bruker er på 75 liter og jeg bruker den til kok og oppvarming av meskevann, i tillegg til elementet kjører jeg på med induksjonsplate for raskere og komme opp i ønsket temperatur, og lar elementet ta over etterpå for det er styrt av termoprobe/pid/effektregulator.
Digresjon.
Kjøpte rims settet fra Brewpower når det var på tilbud før jul ifjor, veldig bra kvalitet og ikke antydning til fastbrent vørter, selv ikke med mye hvete malt.
Vis vedlegget 39556 Vis vedlegget 39557 Vis vedlegget 39558
Nice, dette så veldig bra ut. Har selv en induksjonsplate jeg skal bruke, men har ikke tenkt å ha tempstyring på elementet ettersom jeg skal kun bruke kjelen til kok, da regner jeg med det går greit å kjøre full pinne på elementet uannsett. Trubtrapper så veldig nyttig ut, å vil inngå i planen.
 
Er det «RIMS elementet» du har festet til kjelen? Eller kjøpte du elementet separat fra brewpower?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Er det «RIMS elementet» du har festet til kjelen? Eller kjøpte du elementet separat fra brewpower?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nei det er ikke festet på kjele, kun med slanger og camlock, ja det er kjøpt separat som en pakke hos brewpower med tri clamp og element, det elementet som garanterer ikke fastsvidd vørter, og det stemmer3..jpg Rims2.jpg emmer:)
 
Tilbake
Topp