Amarillo
Norbrygg-medlem
OopsGodt gjetta, men nei
Under vask. Lot det stå med varmt vann og glemte dra i ventilen
OopsGodt gjetta, men nei
Under vask. Lot det stå med varmt vann og glemte dra i ventilen
De tåler vel ikke så varmt vann, er det ikke 40 grader maks?
Jeg har også opplevd det etter vask. Litt varmt vann (40-50 grader). Satte på lokket og når det ble kaldt, imploderte den. Uten skarpe knekker, går det vel bra.Jo, 50 C tror jeg
Den fikk et par bulker, men antatt sin rette geometri nå
Ta en måling nå.Vis vedlegget 70025
Har ikke vært like flink til å brygge i det siste og med 6 kraner tilgjengelig fant jeg en unnskyldning for å kjøpe mitt første FW brygg. Målte vørteren som jeg åpenbart ikke har brygget selv til 1.042. Tilsatte to pakker 34/70 istedenfor en pakke 05 som fulgte med. Temp 16C. Dag 4 nå og ikke et eneste plopp i gjærlåsen, det er unormalt hos meg. Litt skum midt i gjæringskar som kan tyde på aktivitet, men jeg ser det ligger en del gjær ut på sidene. Lurer på å tilsette 05 pakken og kjøre opp tempen litt eller bare vente noen dager til og ta en måling?
Med den gjæren på den tempen kan den vel være ferdig jaTa en måling nå.
Dag fire, bør ikke være noe problem. Regner med at det siver ut CO2 fra ølet og gjærkaka enda.Den var ferdig den ja, 1.010.
Brukerfeil på spundle, sto åpen begge veier. Derav ingen plopp i låsen, får håpe jeg slipper unna oksidering nå da..?
Det stemmer også bra! Jeg må likevel opp med lokket på dag 7 for tørrhumling. Purger med CO2 etter det.Dag fire, bør ikke være noe problem. Regner med at det siver ut CO2 fra ølet og gjærkaka enda.
Du kan godt tørrhumle så snart som råd.Det stemmer også bra! Jeg må likevel opp med lokket på dag 7 for tørrhumling. Purger med CO2 etter det.
Hei, ja kan tilsettes rett i fatet. Jeg har lite erfaring med hop burst, men den lille erfaringen jeg har er at dette er et "meh"-produkt. Gir ikke særlig mye i forhold til pris spør du meg.Brygga en Ink and Dagger IPA, der endel av humla skal i 0min. Glemte dette før jeg kjølte ned, og tilsatte når temperaturen var 65-70 grader (svært lite utbytte?). Tørrhumla med 183g, men føler likevel at humla er totalt fraværende etter et par uker på fat. Kan HopBurst (flytende humle) tilsettes rett i fatet som står på 4gr? Føler mer på en Golden ale enn IPA
Lukket overføring til starsan purget fat?Brygga en Ink and Dagger IPA, der endel av humla skal i 0min. Glemte dette før jeg kjølte ned, og tilsatte når temperaturen var 65-70 grader (svært lite utbytte?). Tørrhumla med 183g, men føler likevel at humla er totalt fraværende etter et par uker på fat. Kan HopBurst (flytende humle) tilsettes rett i fatet som står på 4gr? Føler mer på en Golden ale enn IPA
Jepp. Glemte CC, så endel tette slanger under overføring. Måtte koble av og på fatet 50 gangerLukket overføring til starsan purget fat?
Ser/smaker ølet oksidert? I så tilfellet hjelper det lite til ingenting å bruke kostbar humle for å få 10 dager med litt mer aroma og smak før også den forsvinner.Jepp. Glemte CC, så endel tette slanger under overføring. Måtte koble av og på fatet 50 ganger
Ikke ennå, men kan nok komme etter hvertSer/smaker ølet oksidert? I så tilfellet hjelper det lite til ingenting å bruke kostbar humle for å få 10 dager med litt mer aroma og smak før også den forsvinner.