Anbefal meg et ikke veldig dyrt pH-meter

Jeg måler rett i korken. Dvs. jeg tar en liten øse mesk opp på en tallerken og lar det flyte utover. Det blir kjølig nesten med en gang. Så heller jeg det fra tallerken oppi korken. Jeg heller bufferløsning oppi korken også når jeg bruker det. Det er ikke mange ml. væske som trengs på den måten...
 
Viktste skrev:
Jeg måler rett i korken. Dvs. jeg tar en liten øse mesk opp på en tallerken og lar det flyte utover. Det blir kjølig nesten med en gang. Så heller jeg det fra tallerken oppi korken. Jeg heller bufferløsning oppi korken også når jeg bruker det. Det er ikke mange ml. væske som trengs på den måten...

Lurt. Skyller du bare med vanlig springvann (pH ca. 8) mellom kalibreringer og målinger?
Det står at pH-meteret skal kalibreres med bufferløsninger på 4,001 og 6,86, men dette vil trolig fungere fint med 4,01 og 7,01 (fra f.eks Vin og Bar) også?
 
Skyller bare med vann. Jeg kjøpte bufferløsning fra Vin og Bar, ja... Det er en ett punkts kalibrering (til 7.01), så 4.01 bufferløsningen brukes egentlig ikke, men kan være grei å sjekke mot.
 
Bjarte H skrev:
neslekkim skrev:

Det var 10 stk tilgjengelige da jeg bestilte, dvs. 1 stk igjen!

Samme nå. 10 altså. :)
Og han har flere i forskjellige listinger: http://stores.ebay.com/LEOS-WONDERFUL-SHOP/PH-tester-/_i.html?_fsub=2550829018&_sid=393246598&_trksid=p4634.c0.m322
 
neslekkim skrev:
Bjarte H skrev:
neslekkim skrev:

Det var 10 stk tilgjengelige da jeg bestilte, dvs. 1 stk igjen!

Samme nå. 10 altså. :)
Og han har flere i forskjellige listinger: http://stores.ebay.com/LEOS-WONDERF...0829018&_sid=393246598&_trksid=p4634.c0.m322
Ja, det ser ikke ut til å trekkes før bestillingen går gjennom og blir sendt. Det er flere som selger det samme pH-meteret på ebay, så ingen krise for de som enda ikke har bestilt.
 
Da var pH meteret ankommet. 7 dager fra kina må være ny rekord :skitbra:

Det viser pH 6.7 på drikkevannet i Trondheim så det må nok kalibreres med bufferløsningene som fulgte med. Den gode tingen er at det viser pH 6.7 i vann på 6 °C og 40 °C, så ATC-funksjonen fungerer tydeligvis :)
 
Bjarte H skrev:
Da var pH meteret ankommet. 7 dager fra kina må være ny rekord :skitbra:

Det viser pH 6.7 på drikkevannet i Trondheim så det må nok kalibreres med bufferløsningene som fulgte med. Den gode tingen er at det viser pH 6.7 i vann på 6 °C og 40 °C, så ATC-funksjonen fungerer tydeligvis :)

Stilig, da bør den vel ramle inn flere steder nåda.
 
Hvordan kommer dere til å oppbevare den? Den bør oppbevares i KCl-løsning, men hetta foran glassproben er ikke akkurat beregnet for å holde tett..

Rettelse: plasthetta holder faktisk tett og egner seg godt til å oppbevare glassproben i KCl-løsning.
 
Bjarte H skrev:
Hvordan kommer dere til å oppbevare den? Den bør oppbevares i KCl-løsning, men hetta foran glassproben er ikke akkurat beregnet for å holde tett..

Rettelse: plasthetta holder faktisk tett og egner seg godt til å oppbevare glassproben i KCl-løsning.

selv om du ligger?, høres bra ut .)

Ingenting i postkassen her, men så bor jeg jo nærmere post-sorteringssentralen da.
 
neslekkim skrev:
Bjarte H skrev:
Hvordan kommer dere til å oppbevare den? Den bør oppbevares i KCl-løsning, men hetta foran glassproben er ikke akkurat beregnet for å holde tett..

Rettelse: plasthetta holder faktisk tett og egner seg godt til å oppbevare glassproben i KCl-løsning.

selv om du ligger?, høres bra ut .)

Selv om pH-meteret ligger ja. Praktisk :)
 
daførst kom ph meteret mitt, eller hentelappen da. Blir vel å få tak i det først over helgen.

kcl-løsning, hva, hvor? (for oppbevaringen, antar det ikke følger med)
 
Tilbake
Topp