Andrimne Bryggeri

Dry Trap gir mer mening ja :)

Holder meg til vannlås inntil videre. Hvor ellers skal jeg bruke all den gamle vodkaen jeg har liggende?
 
Så har man fått tid til å teste enda noen nye ting. Siden jeg har en Speidel-punpe liggende (igjen takk til Katla!) må man jo teste den ut til mesking. Om ikke for annet så fordi den vil gjøre at jeg trenge litt færre slanger og fordi den er utrolig stillegående. Testen med vann var i alle fall meget smooth. Så får vi se om den takler 18 % rug i kommende fredags testbrygging.

ere5y5yb.jpg
 
Mulig spurt om før men hva gjorde du med slanger som ble koblet av under brygging pga. flytting til annet ut/inntak som er fulle av vørter?

Har ikke fått meg T-stykker og nok ventiler og er på det absolutte basic tre-kjele oppsettet, og det er virkelig drit å skifte på slangene underveis.
 
Nå har jeg ventiler nok, men jeg har alltid passet på å klemme slangene tette når jeg har måttet bytte og koble fra underveis.
 
En liten oppdatering ang. speidelpumpa. Bryggt med oppsettet som vist på bildet over på fredag. Pumpa gikk fint, men flowen var en del lavere enn det jeg har brukt med Marchen. Kjørte full fart på pumpa hele veien. PID-en likte tilsynelatende ikke den lavere flowen helt, og temperaturkontrollen ble derfor litt dårligere. Ikke så dårlig at det egentlig var kritisk, men nok til at jeg ikke kommer til å meske med speidelpumpa igjen. Den lavere flowen gjorde også at det satt seg mer gugg enn vanlig i bunnen av meskegryta, men heldigvis ble ingenting svidd. Alt i alt fungerte tingene greit (og pumpa er nydelig stillegående!), men jeg har hatt bedre kontroll på ting ved bruk av Marchen, så jeg kommer til å gå tilbake til denne. Får heller bruke speidelpumpa når jeg får ordnet PID-kontroll av HLT.
 
Dersom du justerer koeffisientene for P, I og D (du har vel en ekstern PID regulator, så da kan du kjøre autotune :skitbra:) så får du nok god regulering igjen. Restene under silbunnen er det verren med.
 
Omsider har jeg kjøpt vakuumpakker. Det er jo et under at jeg ikke har skaffet meg dette før, egentlig... Anbefales alle.

a2arazas.jpg
 
Grattis! Se frem til "mesking" av kjøtt. En åpenbaring for meg, og årsaken til at min speidel står klar hele året :)
 
Gahr skrev:
Omsider har jeg kjøpt vakuumpakker. Det er jo et under at jeg ikke har skaffet meg dette før, egentlig... Anbefales alle.

a2arazas.jpg

Du er ikke mye snill med dem som skal kjøpe julegave til deg.  :jaha:
 
Ole Mørkved skrev:
Tomas O skrev:
Grattis! Se frem til "mesking" av kjøtt. En åpenbaring for meg, og årsaken til at min speidel står klar hele året :)

Drar du fram 50-literen for å sous-vide et andebryst i 45 minutter? :)

Hehe, nei den står fremme klar til bruk på vaskerommet, og den er "bare" 20 liter :)


Sent from my iPad using Tapatalk
 
StoreMy skrev:
Gahr skrev:
Omsider har jeg kjøpt vakuumpakker. Det er jo et under at jeg ikke har skaffet meg dette før, egentlig... Anbefales alle.

a2arazas.jpg

Du er ikke mye snill med dem som skal kjøpe julegave til deg.  :jaha:

Hehe. De voksne i familien har så godt som kuttet ut å kjøpe julegaver til hverandre, så det går nok bra.;D Ønsker meg bare snille barn.
 
Vi konsentrer oss om slikt som trengs i huset. F.eks. vakuumpakker, som jeg fikk ved en tidligere anledning.
I år står grytekluter og Pondusspill på ønskelisten.
 
Tilbake
Topp