Beer Boiler 30 L (AD-A3)

Hei.

Kjøpte denne brukt og har nå testet den for første gang.
Etter mesking og skylling endte vi opp med mer vørter enn det var plass til. Så vi kokte noen liter på en egen kjele. Når vørteren i bryggeriet hadde kokt seg ned, førte vi det tilbake. Det som er skuffende, er at det bare ble 19.x liter i gjæringskaret. Hvorfor? Vi kokte i 90 min uten lokk. Prøvde å ha lokket halveis på, men da kokte det fort over.

Ser at bryggeriet ligner på det fra netthandelen, men det er ikke kjøpt derfra. I tillegg har denne 1000w og 2500w innstillinger. Sikkert et produkt fra Kina, men det ser ut til å kunne fungere bra med litt modifikasjoner.
Her er det jeg ser for meg:
Bruke craftbeerpi til å styre meskingen.
Pumpe til å sirkulere under mesking.
Forlenge maltkaret.
Tips til andre forbedringer?

Noen andre som har prøvd denne modellen?

Bryggeri2.jpg Bryggeri3.jpg bryggeri1.jpg
 
Dersom dere hadde mer enn 30 liter før kok og 19 liter til gjæring har det forsvunnet > 11 liter på veien. La oss anta for eksempelets skyld at dere ikke hadde noe tap til trub, da har dere fordampet 27% i løpet av koketiden. Det er relativt mye, vanligvis ligger man gjerne på rundt 10% per time. Ville forsøkt med litt justering av effekten under koking, om det er mulig, for å redusere fordampingen.
 
Ok.
Takk for svar. Regulerling av effekten ved koking er planen. CraftbeerPI burde ta seg av dette. Må bare få testet litt med Overshoot Logic og PID.

Følger med på bloggen din. Kjekk lesing! :)
 
Tilbake
Topp