Beer brew 30 versjon 3.0

Haraldk skrev:
Maks effekt hos meg er på rundt 70, over dette konker varmereleet og gir meg "keeping warm" i 5-10 min.

Sent from my HTC One using Tapatalk

Høres ut som termostaten din er noe ustabil.  Er det en V3 du har, så er dette et kjent problem.
 
Putre skrev:
Er det sikringer med Jordfeilbryter på,  kan det være en jordfeil på bb'n som slår ut kursen. 

Det er hovedsikringen/jordfeilbryteren som slår seg av, jeg har som sagt fått den til å starte oppkoking 2 ganger men den strømmen går konstant. Hvordan kan jeg få sjekket om det er noe galt med BB? er dette et kjent problem?

Til vanlig har jeg stasjonær pc, vaskemaskin, varmtvannstank, varmekabler, bærbar pc, tv, get boks lys osv på samtidig, har aldri opplevd at sikringen har gått, men jeg har tatt alt dette av og bare har på BB så klarer den ikke det, synes det er veldig merkelig..  :jaha:
 
Da høres det ut som at det er en jordfeil i bb'n som er problemet  og ikke det at sikringene er for små.
Har det blitt sølt litt vann/mesk nedover på sidene?  Er veldig nervøs for vann dette apparatet. Utformet på en så dum måte at alt som renner nedover på sidene vil trenge inn i elektronikken under.  Du bør først prøve å snu den på hodet og skru løs plata på undersiden og se om det har kommer noe inn i elektronikken  evt få fjernet og tørket det bort. 
 
Putre skrev:
Da høres det ut som at det er en jordfeil i bb'n som er problemet  og ikke det at sikringene er for små.
Har det blitt sølt litt vann/mesk nedover på sidene?  Er veldig nervøs for vann dette apparatet. Utformet på en så dum måte at alt som renner nedover på sidene vil trenge inn i elektronikken under.  Du bør først prøve å snu den på hodet og skru løs plata på undersiden og se om det har kommer noe inn i elektronikken  evt få fjernet og tørket det bort. 


nei er ikke sølt noe vann, den er som sagt helt ny, og ble bare helt vann forsiktig oppi tanken, ble ikke sølt noe. Skal prøve å ta den med til en kompis i dag og se om strømmen går der også, hvis den gjør det så er det jo noe galt med apparatet.
 
Jeg koker opp på 100% også skrur jeg den ned til 75% når det koker. Da har jeg en fin rullende kok. har ikke hatt noe svidd i bunnen enda.
 
Effektregulatoren er veldig fin og responsiv, koker på 70-80% effekt, ikke brent seg enda.

Er det dumt å sirkulere gjennom hele meskeperioden?

Jeg gjorde newbie-feilen at jeg flyttet på gjæringskaret med gjærlås i, vann ble sugd ned i dunken. Er det ødelagt, eller er det håp? Vann fra springen, uten starsan;(
 
Det samme har hendt med meg flere ganger men har heldigvis aldri fått infeksjon i brygget av det. Har mer tro på at gjæringsbøtte og utstyr som ikke er vasket grundig nok er den største bekymringen til å få ødelagt brygg pga. infeksjon.
 
hanram skrev:
Jeg gjorde newbie-feilen at jeg flyttet på gjæringskaret med gjærlås i, vann ble sugd ned i dunken. Er det ødelagt, eller er det håp? Vann fra springen, uten starsan;(

Det går nok helt fint.
 
OK... Jeg har nå prøvd BB30 i to omganger og ser for meg dette som en mulig plan til neste brygg;

1. Jeg fyller med ca 25l vann og setter termostaten på 70 grader og full effekt.
2. Har i malt og skrur ned termostaten på 65 grader, effekten på ca 50% sammtidig som jeg isolerer karet og resirkulerer kontinuerlig. Holder på slik i ca 2 timer.
3. Avslutter resirkulering og skrur opp termostaten på 80 grader. Fortsetter ca 20min med resirkulering av veske.
4. Hever maltrøret og lar det renne fra seg i ca 5min. Skyller så med rent vann på 80 grader, ca 7-12 liter.
5. Setter termostat og effekt på fullt, og fjerner maltrøret når det slutter å dryppe.
6. Koker i 60-90min. (tilsetter humle etter instruksjoner, klarningsmiddel de siste 15min)
7. Kjøler til 25 grader. Overfører til gjærdunk som er vasket med starsan via kran på BB30.  

Høres dette omtrent riktig ut?

Takk for innspill og gode råd!
 
Ad. 5:  Det blir ganske tett, silkaret fungerer som et lokk.  Jeg pleier ikke kjøre full guffe før det er ferdig å renne av seg.
 
kokkenrolv skrev:
Ad. 5:  Det blir ganske tett, silkaret fungerer som et lokk.  Jeg pleier ikke kjøre full guffe før det er ferdig å renne av seg.

Tror det går greit er flere hull rundt holderen til Silkaret nå på versjon 3, stemmer ikke det ?
 
Jeg leser statig at folk refererer til max merket på beer brewen. finnes dette merket på beer brew V3?  i såfall hvor er det plassert og hvordan ser det ut? har lett meg gul og blå etter dette merket nå. :attevar:
 
Bohcias skrev:
Nei finnes ikke.
De har glemt å fjerne det fra bruksanvisninga. Var det på de forrige versjonene

Artig. Hvor var det på tidligere versjoner? Hvor langt over/under skruehullene f eks?
 
Tror ikke det er flere hull. Vi lurer på å lage noen flere.

Maksmerket mangler på vår også. Kjører full tank uansett :)
 
Hei

Lurer på å investere i et Beer Brew 30 v3 apparat. Lest litt rundt her på forumet og ser mange modifiserer apparatet, gjerne rett fra esken. Det jeg lurer på da er om det gjelder v3 av apparatet også eller bare tidligere utgaver? Bør jeg isolere og bruke sirkulasjonspumpe på v3? Bør jeg heve maltrøret for å unngå å svi bunnen?

Utstyret jeg har sett meg ut er:
Pakketilbud Beer Brew 30. http://www.olbrygging.no/products/pakketilbud-beer-brew-30-3generasjon Nybegynner basissett 25l. http://www.bryggselv.no/products/nybegynner-sett-25l + flaskeskyller/stativ/flasker..

Er det noe utover det jeg bør ha?
 
Tilbake
Topp