AndersGrom
Dommer
Ikke la løfte hanken ødelegge brygge prosessen. ....små modifkasjoner....
:skitbra:AndersGrom skrev:Ikke la løfte hanken ødelegge brygge prosessen. ....små modifkasjoner....
Med sjangse for å gå noe off topic:LasseO skrev:Kan nevnast at BRUKARFEIL ikkje kan klandrast selgar. (Selg ei børse til ein hjortejegar. skal då selgar klandrast vist geværet blir brukt til og skyte nåke anna?) Eg også kan ikkje seie nåke anna en at eg har fått god service fra Per Inge(olbrygging.no). Gått gjennom"nesten" alle steg fra kjøleboksbrygging til der eg er no med BB60 generasjon2(mesk og kok) og ein BB30 2 generasjon før det (brukt no til HLT). Har aldri opplevd svikt i hanken på silkaret under utskyllinga( 35 brygg med BB30), men då er eg heller ingen "svekkling" som ikkje klarer og løfte MINST 10kg med ei hånd.
Beklager til alle dåkke som ikkje er fornøgde med utstyret til Per inge. Men som ordtaket som eg nettopp fant på lyder 'Ingen folkerett og brygge øl, men et privilegium' > Og ja hermetegn er eg glad i
Svar til A vist det smelle i ansiktet ditt kan/er det ikkje sikkert du kan svare her på forumet på veldig lenge.(brukarfeil kanskje)Jørgen G skrev:Med sjangse for å gå noe off topic:LasseO skrev:Kan nevnast at BRUKARFEIL ikkje kan klandrast selgar. (Selg ei børse til ein hjortejegar. skal då selgar klandrast vist geværet blir brukt til og skyte nåke anna?) Eg også kan ikkje seie nåke anna en at eg har fått god service fra Per Inge(olbrygging.no). Gått gjennom"nesten" alle steg fra kjøleboksbrygging til der eg er no med BB60 generasjon2(mesk og kok) og ein BB30 2 generasjon før det (brukt no til HLT). Har aldri opplevd svikt i hanken på silkaret under utskyllinga( 35 brygg med BB30), men då er eg heller ingen "svekkling" som ikkje klarer og løfte MINST 10kg med ei hånd.
Beklager til alle dåkke som ikkje er fornøgde med utstyret til Per inge. Men som ordtaket som eg nettopp fant på lyder 'Ingen folkerett og brygge øl, men et privilegium' > Og ja hermetegn er eg glad i
A) Men dersom du selger en børse til en hjortejeger, og kammeret blåser opp i ansiktet på personen på første skudd, hvem skal man da klandre?
B) Flott at du har fått god service. Det fremstår som om det er mange som har fått det. Problematikken jeg har tatt opp har ikke gått på service direkte, så det er dessverre irrelevant.
C) Koselig å bli kalt en svekling. Det verdsettes. Det skrives forøvrig med en k. Tror forøvrig jeg skal klare å manne meg opp til å bli nesten like stor og sterk som deg, og løfte ti kilo med en hånd (i alle fall dersom jeg får summe meg litt). Men mener du virkelig at du ikke bruker begge labbene dine når du løfter ting i 10-kilosklassen og har begge hendene tilgjengelig?
Setninger som begynner med "ikke for å være..." har en lei tendens til å være eksempel på at en er akkurat det en prøver å få det til å fremstå at en ikke er... Regner ikke med at det kommer til å komme noe særlig konstruktivt av at du og jeg parerer videre, så tror jeg lar det ligge der Lasse.LasseO skrev:Ikkje for å vere uforskamma so anbefala eg deg ikkje å kjøpe malt i 25kilo sekka i framtida vist vekt er eit problem > >
Ingen problem det. Lot meg bare rive med i diskusjonenes "hete". Beklager dette! Håpa du og Per Ingen får løyst problemet. :biersmile:Jørgen G skrev:Setninger som begynner med "ikke for å være..." har en lei tendens til å være eksempel på at en er akkurat det en prøver å få det til å fremstå at en ikke er... Regner ikke med at det kommer til å komme noe særlig konstruktivt av at du og jeg parerer videre, så tror jeg lar det ligge der Lasse.LasseO skrev:Ikkje for å vere uforskamma so anbefala eg deg ikkje å kjøpe malt i 25kilo sekka i framtida vist vekt er eit problem > >
hehe. falskbunn i BB60 så blir ikkje den store styrkeprøven der gittnonshaugen skrev:Har egentlig ikke lyst til å blande meg inn i denne etterhvert betente diskusjonen, men -- hva gjør brukerne av BB60?? Her snakker vi vel om dobbelt så mye malt som skal "løftes opp i hoftehøyde", for å sitere en av innleggene. Dvs 20 kilo?? Og hva med den (arm-)styrken som trengs for å "riste gjæringskaret godt i 2-3 minutter", når dette veier 25 kilo++?? Er ellers enig i at moderator bør stoppe denne diskusjonen... Kan vi ikke heller konsentrere oss om å nyte alt det gode ølet vi tross alt klarer å produsere på BB30'en vår?? God helg!!
Akseptert uten forbehold. Ut fra hva Per Inge skriver ser det ut som om han er i tenkeboksen for å finne en løsning, og dersom det ender opp med å bære frukter vil jeg være fornøyd. Har som tidligere nevnt ingenting å klage på når det gjelder resten av oppsettet, BB30 er ellers en gjennomtenkt affære.LasseO skrev:Ingen problem det. Lot meg bare rive med i diskusjonenes "hete". Beklager dette! Håpa du og Per Ingen får løyst problemet. :biersmile:
LasseO skrev:hehe. falskbunn i BB60 så blir ikkje den store styrkeprøven der gittnonshaugen skrev:Har egentlig ikke lyst til å blande meg inn i denne etterhvert betente diskusjonen, men -- hva gjør brukerne av BB60?? Her snakker vi vel om dobbelt så mye malt som skal "løftes opp i hoftehøyde", for å sitere en av innleggene. Dvs 20 kilo?? Og hva med den (arm-)styrken som trengs for å "riste gjæringskaret godt i 2-3 minutter", når dette veier 25 kilo++?? Er ellers enig i at moderator bør stoppe denne diskusjonen... Kan vi ikke heller konsentrere oss om å nyte alt det gode ølet vi tross alt klarer å produsere på BB30'en vår?? God helg!!
Trødne skrev:Hmm, skulle egentlig gå ned på lokal sjappe for å plukke med meg en BB30 i helga, men hva skal jeg gjøre nå da?
Holde planen som var BB30 eller satse på Brewster?
Trødne skrev:Hmm, skulle egentlig gå ned på lokal sjappe for å plukke med meg en BB30 i helga, men hva skal jeg gjøre nå da?
Holde planen som var BB30 eller satse på Brewster?
Hans Einar skrev:Hvor er maltrøret?
--
Erlendso skrev:Fra spøk til Halvor; Maltrør på BB30 virker tungvint. BIAB eller kjølebag hadde uten tvil vært lettere her, og sistnevnte tror jeg lettere hadde gitt bedre utbytte.
Hvordan skyller BB30-bryggere maltrøret?