Beer brew 30 versjon 3.0

Ja, ble kanskje litt uklart dette.
Det er vel riktigere å si at jeg sirkulerer vørteren i 45 min, så løfter jeg opp maltrøret og skyller med 7-10 liter vann.
 
Amarillo skrev:
Ja, ble kanskje litt uklart dette.
Det er vel riktigere å si at jeg sirkulerer vørteren i 45 min, så løfter jeg opp maltrøret og skyller med 7-10 liter vann.

Sirkulerer du alltid vørteren i 45 min etter mesking? Hvorfor det, og hvilken temperatur har du i vørteren\malten under sirkulering?
Har bare satt ett brygg på BB30, men følte at det var vanskelig å få til kontinuerlig sirkulasjon, da pumpa ga mer flow en jeg fikk gjennom malten. Rører du kontinuerlig i malten under sirkulasjonstrinnet?
 
Hvis du har for høy flow må du bruke krana til å strupe med, lukk igjen krana til du har akkurat nok flow.
 
Roger_L skrev:
Hvis du har for høy flow må du bruke krana til å strupe med, lukk igjen krana til du har akkurat nok flow.

Har prøvd å strupe så mye jeg turde, men følte av lyden i pumpa begynte å bli ubehagelig, så jeg tok ikke sjangsen på å strupe mer. Men får vel kanskje ta sjangsen på neste brygg.
Hvor viktig er trinnet med sirkulasjon? tok ikke med det trinnet på forige brygg, da jeg leste om flere som hoppet over det.
 
Migemaur skrev:
Roger_L skrev:
Hvis du har for høy flow må du bruke krana til å strupe med, lukk igjen krana til du har akkurat nok flow.

Har prøvd å strupe så mye jeg turde, men følte av lyden i pumpa begynte å bli ubehagelig, så jeg tok ikke sjangsen på å strupe mer. Men får vel kanskje ta sjangsen på neste brygg.
Hvor viktig er trinnet med sirkulasjon? tok ikke med det trinnet på forige brygg, da jeg leste om flere som hoppet over det.

Har du satt krana etter pumpa? Da skal det ikke være noe problem
 
Tilbake
Topp