Beer Brew 30

Savnet litt informasjon om innholdet i pale ale settet som fulgte med. Men nå var jo vi hos Per Inge og hentet så da spurte vi.

Malt: Castle Vienna
Humle: Northern Brewer 60 min og Cascade 10 min.
Nottingham tørrgjær.
 
haraldh skrev:
Rustfritt er veldig svakt magnetisk. Bruk en ordentlig magnet.

Det er flere typer rustfritt, ikke magnetirk hvor en magnet ikke sitter, typisk bestikkstål,
magnetisk rustfritt hvor en magnet sitter godt, typisk VVBene vi bruker,
så er det mange flere andre typer, fx. herdbart ikke herdbart osv
 
igniztion skrev:
Savnet litt informasjon om innholdet i pale ale settet som fulgte med. Men nå var jo vi hos Per Inge og hentet så da spurte vi.

Malt: Castle Vienna
Humle: Northern Brewer 60 min og Cascade 10 min.
Nottingham tørrgjær.

Takker. Måtte spørre Per Inge om det samme :p

er midt i mesking selv nå :)
 
Litt O/T
Det jeg mente med mitt innlegg er at ofte er de magnetiske egenskapene på "rustfritt" kan være dårligere og magnettesten kan være villedene , spesielt på kjeler og kjøkkenutstyr.
Feks mine kokekjeler i rustfritt sitter typiske tavlemagneter ikke, men jeg må bruke neodymmagneter for å få noe til å sitte.
Noen kjøkkengryter har f.eks forskjellig bunn eller innlegg i bunn for å endre varmeoverføringsegenskaper eller magnetiske egenskaper, noe som er verdt å merke seg ved bruk på induksjon.
Når det gjelder forskjellige typer rustfritt / syrefast og bruksområder kan vi ta dette under underforumet materiallære  ;D
 
Det er jo bare å dra frem vinkelsliperen og foreta en "slipetest"  ;D Gnistrer det er det stål, hvis ikke er det aluminium  :klovn:
 
Ikke meg i hvert fall. Ikke fått noen SMS fra Posten heller, kjenner bekymringen kommer sigende...
 
Ole Mørkved skrev:
Er det noen som har mottatt sin, som har valgt å få de tilsendt pr. post?

Jeg fikk sms av Posten om at den var klar for henting i sta, bestilte i oppkrav og har ikke forhåndsbetalt.
Gleder meg nå :)
 
Forhåndsbetalt, men ikke hørt en pip.
Har fri torsdag og håpet på en test, men det ser dårlig ut :noway:
 
Har også forhåndsbetalt uten å ha mottatt noe ennå. Er også bekymret ....... Vil brygge!!  :jaha:
 
Snakket med Per Inge nå.
Alle som har bestilt noe ekstra (det har jeg) har ikke fått tilsendt ennå.
Kommer så fort de klarer å få det unna.
 
Tilbake
Topp