Begynne med Corneliusfat

Trond.A skrev:
Hadde jeg bodd på østlandet eller i nærheten av Trondheim hadde jeg kastet meg med på en fellesbestilling av fat.
Men her oppe i nord med store avstander og færre bryggere er det verre å organisere noe slikt.
Derfor synes jeg at 450 kr fatet var en grei pris.

forklaringen er grei den, poenget var å spørre de som faktisk hadde erfaring med dette, som nettopp hadde hentet til lands :)
da får du ailelfall bekreftet om hvordan det blir håndtert med toll etc..
 
Da er det rimligere om du kan komme i nærheten av en jula butikk. Der selger de co2 til sodastream for 198.- inkl pant. Kjøper bare der. Har kjøpt adapter i sverige. Har flere flasker da jeg har en sodastream på kjøkkenet. Har ikke kjøpt flaskevann på to år nå.
 
Per-Albert skrev:
Da er det rimligere om du kan komme i nærheten av en jula butikk. Der selger de CO₂ til sodastream for 198.- inkl pant. Kjøper bare der. Har kjøpt adapter i Sverige. Har flere flasker da jeg har en sodastream på kjøkkenet. Har ikke kjøpt flaskevann på to år nå.

Jeg har bestilt et 9liters fat til formålet.. altså, vann. :)
 
Skal bli gøy å se hva mine 4 fat kommer på, tog Trondheim t/r buss Oslo t/r hotell i Oslo og kanskje i Trondheim. Tipper 2000,- pr. fat :)
 
Det er ikke noe toll. I tillegg til fatpris og frakt kommer bare mva av det dette beløper seg til - samt de spesisjonskostnader din speditør skal ha for jobben inklarering. Slik var det når jeg  importerte for ett par/tre måneder siden.

FredT
 
Jo skrev:
Jeg bruker en blanding av wassermax-flasker (fra Claes Ohlson) og sodastream-flasker (fra Expert). Disse er like nok til at de passer på samme adapter.
Hvor fikk du tak i det adapteret?
 
Kjøpte akkurat 2kg co2 flaske fylt og regulator fra Candirect + litt annet småkrims prisen syns jeg ikke d var noe å si på.
Se vedlegg. :)
 

Vedlegg

  • 70385 solem.pdf
    52,2 KB · Sett: 308
Trond.A skrev:
Hvor fikk du tak i det adapteret?

Kjøpte adapter og regulator samlet: http://shop.humle.se/se/art/regulator-med-trapetz-adapter-typ-2-till-425-g-kolsyrepatron.php
 
Ooops, da ble det en 2kg +regulator på meg å. Har en 6kg fra før, men skal ha tappe anlegg både ute og inne  :bank2:
Er en morsom hobby det her, selv om jeg ikke har kommet i gang med bryggingen, så har jeg i hvertfall kommet i gang med å bestille diverse utstyr.
Lille speidelen har kommet, og første brygg blir forhåpentligvis til helga. Et lass har kommet fra US til Jetcarrier i Halden i dag, og det detter ned hentelapper i postkassen nesten dagelig.
Hadde ikke helt sett for meg alt dette greiene ved siden av, men mere jeg leser så er det jo bare mere en MÅ ha. :help:
Så nå håper jeg i hvertfall at det blir drikkanes øl med tiden  :attevar:
 
Det har en tendens til "brygge" på seg denne hobbyen ja :)
Har ikke kommet lengre enn til ekstraktbrygging jeg og jeg må visst smøre meg med tålmodighet før det blir ordentlig brygging. Det blir visst å flytte ut av landet om ikke så lenge så da må jeg vente med de store innkjøpene, men co2 og cornys må man jo bare ha  :skitbra:
 
da har jeg kanskje klar en bestilling, noen som kan se over om jeg har glemt noe viktig. er jo rimelig grønn på dette området;)


1x63889020 Regulator with supplementary cylinder content gauge for beer
1x 71089906 _Profi_ pressure-relief system_ wall mountable
5x71089912 1 m connection line for the _Profi_ pressure-relief system
5x 75720790 tank type NC series_ used_ 18_9 litre_ lid with valve

trenger vel bare 1 eller to picnic kraner i tillegg, men det kjøper jeg fra petit eller vinogbar.
 
Har da fått MVA+omkost fra Posten, den ble på 497,-
Men jeg syns fortsatt det å handle fra Candirect er overkommelig :)

Tollklarering posten: 173,60
utlagt MVA: 280,-
 
Har da bestillt og alt ligger på posten og venter på fortolling.
men har glemt co2 slange fra regulator til "co2 fordeleren"
Hvilken diameter bruker man på det, er det: 7315 Slange, klar, myk. 6 x 9 mm fra petit?
 
Sindre E skrev:
Har da bestillt og alt ligger på posten og venter på fortolling.
men har glemt CO₂ slange fra regulator til "CO₂ fordeleren"
Hvilken diameter bruker man på det, er det: 7315 Slange, klar, myk. 6 x 9 mm fra petit?

Det kommer vel ann på hva du skal koble imot, normalt er det vel 1/4" barbs, og da er 6mm rimelig riktig.
 
Tilbake
Topp