Begynne med Corneliusfat

Sindre E skrev:
superdupert, og denne tåler trykket fra gassflaska?

Veldig godt spørsmål, tror det der er ølslange.. selv har jeg kjøpt armert slange, men tror ikke trykket vi bruker på co2 er så høyt at det burde være problemer.
Tenker andre her har bedre svar på akkurat det, jeg tenkte bare på diameteren :)
 
har brukt 4 mm ølslange (siden jeg ikke hadde noe annet da jeg skulle teste utstyret), og det funker fint!
 
neslekkim skrev:
Sindre E skrev:
superdupert, og denne tåler trykket fra gassflaska?

Veldig godt spørsmål, tror det der er ølslange.. selv har jeg kjøpt armert slange, men tror ikke trykket vi bruker på CO₂ er så høyt at det burde være problemer.
Tenker andre her har bedre svar på akkurat det, jeg tenkte bare på diameteren :)

Ut fra egen erfaring kan jeg bare bekrefte at neslekkims antakelse er helt riktig. Ingen problemer med trykket.
 
Jeg tenker å bestille noen fat og et komplett begynnersett med 19 liter + co2 flaske fra Candirect. Hva er erfaringene med 2 kg co2 flasken, er de greie å få fylt i norge og er slanger og koblinger som følger med av en ok kvalitet. Er dette plug and play for en nybegynner?  :attevar:
 
Sindre E skrev:
superdupert, og denne tåler trykket fra gassflaska?
Trykket i ølslangen er like stort som i co2 slangen, så det skulle ikke være noe problem. 1-2 bar, som man bruker til å karbonere øl,  er ikke spesielt høyt trykk heller. har 8 bar i hageslangen hjemme og den tåler det uten problemer.
 
mange takk! :)
nå ligger den og venter på posten, med fortollingsgebyr og mva ble det like under 3500,- skal hente imorgen og gleder meg som ett barn.
 
Hva ble det i frakt. Ser at du skulle bestille 5 fat, men det blir over 20 kg som er det meste som har angitt pris på hjemmesidene til cadirect.
 
Jon vold skrev:
Jeg tenker å bestille noen fat og et komplett begynnersett med 19 liter + CO₂ flaske fra Candirect. Hva er erfaringene med 2 kg CO₂ flasken, er de greie å få fylt i Norge og er slanger og koblinger som følger med av en ok kvalitet. Er dette plug and play for en nybegynner?  :attevar:

Har fylt 2kgs co2 på fosen utn problemer!
 
hei! dette er hva jeg bestillte til slutt: Item Quantity Unit Price Total Price
75720790 tank type NC series_ used_ 18_9 litre_ lid with valve 35.27 141.08
63889020 Regulator with supplementary cylinder content gauge for beer 43.02 43.02
63888933 CO₂-cylinder 2 kg filled 49.30 49.30
71089880 _Kolonne_ pressure-relief system 38.71 38.71
71089916 1 m connection line for _Spundhund_ and _Kolonne_ 9.05 27.15
Order Total EUR 299.26
pluss frakt som kom på 45 euro. så det kan nok stemme det. :)

edit: posten.no: Produktnavn: BEDRIFTSPAKKE DØR-DØR BRING
Vekt: 27,9 kg
Mål: 84x53x46 cm (LxBxH)
Prisgrunnlag: 41 kg
 
Hm...  Alle priser du lister opp som bestilt er Candirect sine innenlandske listepriser som er inkludert tysk mva (mws).  Når jeg bestilte fat derfra trakk han selvsagt fra den tyske momsen - norsk mva må jo uansett betales når varene kommer hit. Du kan nok regne med at han gjør dette for deg også.

mvh

FredT
 
er du sikker på det, når jeg går til orderform kommer vat som en egen og prisen på et Corneliusfat f.eks blir da 44euro. og den tyske siden har høyere priser.
 
Sindree skrev:
er du sikker på det, når jeg går til orderform kommer vat som en egen og prisen på et Corneliusfat f.eks blir da 44euro. og den tyske siden har høyere priser.

Kanskje jeg var for rask. Jeg gikk inn på den engelskspråklige siden - kanskje den er uten mws - beklager i tilfelle.  Mine fat kom iallfall på kr 300,- per stk. inkl. frakt og mva - 60 stk.

FredT

Edit:  Ja jeg tok feil. Den engelskspråklige siden hans er uten mva (mws). Beklager.
 
Er det vanskelig å koble en trykkregulator til et gassflaske? Er det lett å rote det til? Vurderer å kjøpe en startpakke uten 2kg flasken med C02 og skaffe meg en 5kg utenom. Føler kanskje 2kg blir litt lite.
 
Så lenge du klarer å opere en skifte- eller fastnøkkel, er det ingen sak. Det er kun snakk om å skru den fast til flasken med en mutter.
 
da har jeg henta pakken, 27kg er ikke bare bare å bære opp en igjensnødd bakke. :)
siden jeg har lært av mor at man ikke skal kødde med gasser og sånt, så må jeg nesten spørre.
hvordan får man koblet til "pressure relief system" til regulatoren?
er vettskremt for å ødelegge disse nye fine leketøyene.
 
Både Corneliusene og selve tanken har trykksikringer som ryker hvis trykket blir for høyt, hvis det er det du er redd for.
 
Tilbake
Topp