300 000,- til hva .. ? penger man må ut med, uten tanke på lokale,bryggutstyr osvosv.. hva går de 300 000 til ?
Ser tråden starta for mange år sia men at den ruller og går med ujamne mellomrom. Jeg har brukt 7-800 000 kr på å oppjustere lokaler, bore etter vann, oppgradere det ekektriske, kjøpe brygghus og annet utstyr som trengs i forbindelse med det å brygge øl, prøving og feiling. Man må også ha mer enn et par sekker malt og et par kasser med tomflasker også når man starter opp, jeg kjøpte inn 4000 flasker og 2 tonn malt. Frakt er ikke akkurat veldig billig det heller Er nå i full gang med salg, særlig i sør men har gårdsbutikk slik at de i nærmiljøet her nord også har en mulighet til å handle øl. Kan nok ikke leve av dette verken i år eller til neste år men det er gøy og kombineres glatt med det jeg tjener penger på. Ha en fin dag - nå skal en deilig Session IPA over i kokekaret! *løpe*
Det enkleste for meg er om du/dere tar en titt her: https://www.facebook.com/SkavliBrygghus/Gledelig at det går bra.
Sikkert mange her med meg som ønsker mye mer info og bilder
Jeg kjøpte hos Elite Steel Fabrications (tror jeg), var en mellommann her i Norge som fiksa alt for meg Brygger max 180 liter pr gang, 4 ganger i måneder.Meget bra at noen tar steget ut på hobbyen sin. Men fort en million da for å starte opp et microbryggeri..
Hvilket merke er brygghuset ditt og hvor store batcher kan du brygge på det ?
Mvh
Easybrew
Ølet finnes på Meny Oslo City (Skavli Brygghus), på Cafe Sara og Den Glade Gris... Og hvor kan vi kjøpe / etterspørre ølet ditt (i Oslo)?