1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Brewtools bryggemaskin

En tråd i 'PerfectBrew og div andre brands' startet av Chiefen, 22 Des 2017.

1. Steinar Huneide

Steinar Huneide
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det blir i tilfelle 1 stk 19 liters fat og 1 stk 9/12 liters fat. Å få tappe 38 liter ferdiggjæra øl fra en batch fra kokekjele der 46 liter er helt opp på kanten er vel kanskje noe ambisiøst. Kan jo vanne ut da for å få mengden.

2. Treig

Treig
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Fikk 37 liter ut fra gårsdagens brygg.. sier meg fornøyd med det :) litt svinn til bunnfall og dei så er jeg fornøyd med 2 nesten-fulle corneliusfat.. Det trenger ikke være "haug" på fatet for at jeg skal bli fornøyd :)

Holder ennå på å bli vant med det nye bryggeriet.. justerte maltkverna til 1.2mm i henhold til Bryggselv sine anbefalinger, samt brukte ris-skall til å gi malten litt mer "luft".
    Disse tiltakene ser ut til å ha gitt bedre resultat enn første forsøk på stor batch.

Har ennå litt å gå på men er storfornøyd med gårsdagens innsats og resultat.

YngveKL og Thomas Søreide liker dette.
  3. Steinar Huneide

Steinar Huneide
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

I B80 så er det plass til å meske tynt. I går brygga vi saison. Fikk ut 70 liter 1.048 til gjæring, fra 12.7 kilo malt. 62 liter meskevann og 35 liter skyllevann.

YngveKL og Treig liker dette.
  4. Thomas Søreide

Thomas Søreide
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg brygget en pils i går - 74 liter med 1,050 til gjæring..!
    Det som ikke var så kult var at touch skjermen konket ut da jeg skulle kjøle - løste dette med å "tyngdekraft-tappe" gjennom motstrømskjøleren. Pitchet gjær i morgentimene idag.

Veldig kjekt på søndagskvelden at Brewtools svarer på melding etter mindre enn tre minutter - og bekrefter at ny skjerm kommer..!! :)

YngveKL og Treig liker dette.

Del denne siden