Brusflaske-format gass inn/ væske ut enhet

Har sanket co2 fra starten av gjæringen som en test,det lukter høgg men har ikke påvirket smak/lukt på ølet som ble overført til den tanken etterpå..
 
Har sanket co2 fra starten av gjæringen som en test,det lukter høgg men har ikke påvirket smak/lukt på ølet som ble overført til den tanken etterpå..

Det lukter høgg for at den inneholder ting som du i utgangspunktet prøver å få bort fra ølet. beste vil være å blåse opp en ballong med ren co2. alt du utsetter ølen for vil taes opp i ølen. hvorfor tvinge inn usmaker som DMS o.s.v for å spare 1 gram co2?

Er ikke så sikker på at det lille oksygenet gir dårligere smak enn alt av usmaker du holder igjen fra gjæringen i ballongen
 
Samler etter stormgjæringen er over,men testet fra start uten at det hadde noe innvirking på smaken,,
 
Samler etter stormgjæringen er over,men testet fra start uten at det hadde noe innvirking på smaken,,
Etter stormgjæring så er det fortsatt mange ting som skal bort. Diacetyl blant annet. Forstår fortsatt ikke hvorfor du ønsker å utsette øl for usmaker når du ikke tjener noe. Det blir litt som å gå å hente vann i bekken når du har innlagt vann i huset. Det er uansett ikke noe man bør anbefale andre å gjøre. Ballong med REN co2 under CC? Ja, men å føre svovel, dms, diacetyl, Acetaldehyd o.s.v inn tilbake i karet sammen med co2 gir ikke bedre øl

Meget mulig du ikke synes det ikke påvirker noe, men det kan umulig tilføre øl noe positivt på den måten
 
Gjærer under trykk og,stemmer det du sier så skulle ølet smaket høgg det og..noe det ikke gjør..
Når enn normalt tar diacetyl rest er gass ut stengt..

Finner ingen belegg for dine påstander..
 
Det er ikke noe ukjent å gjære under trykk. Kommersielle bryggerier bruker det for å få øl raskere på flasker. Men etter det jeg har forstått så stenger de fleste etter stormgjæring. Poenget med denne tråden var om sanking av co2, det er ikke noe å tjene på å samle opp co2 for under en krone og bruke flere hundre på å fange den? I tillegg så får du helt ren som bonus
 
Er dette løsning på et problem som ikke finnes? Blir øl oksidert under overføring til fat når man fyller litt CO2 i bunnen av fatet og purger når fatet er fullt?
 
Jeg kjøpte meg en slik kork som denne: https://www.aliexpress.com/item/Che...quarium-Tool-Part-Bottle-Cap/32356883814.html
Så har jeg brukt John Guest koblinger- og rør, samt en ball-lock.

En flaske (akkurat nå 0,5 liter, men her kan jo man bruke hvilken som helst størrelse på flasken så lenge korken passer)
I den øverste koblingen kobler jeg på CO2
I den nederste koblingen er ball-lock som kobles på øl-ut koblingen på fatet.
Slik ser da herligheten ut:

2017-08-23 15.46.03.jpg

Korken med John Guest rør

2017-08-23 15.46.29.jpg

Og en annen vinkel:

2017-08-23 15.46.53.jpg
 
Tilbake
Topp