Hvordan fange dere denne CO2'en da, kobler dere slange på etter ventilen da?
tommel opp!
Takker.Slange etter ventilen ja,ned i stigerøret i fatet..Gass inn på fatet står åpen..
Jeg har et likt opplegg hvor jeg har den tilkoblet for sanking av CO2, men kobler den av når den er full...
https://forum.norbrygg.no/threads/lodo-lite.34288/
Har sanket co2 fra starten av gjæringen som en test,det lukter høgg men har ikke påvirket smak/lukt på ølet som ble overført til den tanken etterpå..
Etter stormgjæring så er det fortsatt mange ting som skal bort. Diacetyl blant annet. Forstår fortsatt ikke hvorfor du ønsker å utsette øl for usmaker når du ikke tjener noe. Det blir litt som å gå å hente vann i bekken når du har innlagt vann i huset. Det er uansett ikke noe man bør anbefale andre å gjøre. Ballong med REN co2 under CC? Ja, men å føre svovel, dms, diacetyl, Acetaldehyd o.s.v inn tilbake i karet sammen med co2 gir ikke bedre ølSamler etter stormgjæringen er over,men testet fra start uten at det hadde noe innvirking på smaken,,
Det er ikke slik jeg oppfatter post nr 1.Poenget med denne tråden var om sanking av co2,
Næhei, det var å unngå å tilføre O2 til et øl på fat ved tilsetting av sukkerlake.Poenget med denne tråden var om sanking av co2
Det er ikke slik jeg oppfatter post nr 1.
Bare hindre tilførsel av O2.
Ja, den passer på brusflasker.Passer denne på vanlige brusflasker?