Bryggeutstyr i København (eller Danmark generelt)

Det pakkes for ferie i Danmark. Legoland og Købehavn.
Ettersom jeg trenger diverse småtteri til bryggen dukker da selvsagt tankene om å kikke etter slikt på turen opp.
Vet noen om gode forretninger for bryggere i København eller andre steder i Danmark?
 
Lund teknikk ligger "på veien" sydover til legoland. Anbefaler en tur innom der, jeg var der i fjor.
men husk kontanter, han tar ikke kort.....
 
Takk for innspill.
Ser at priser bør sjekkes i begge land før en handler,
MEN jeg fikk plutselig lyst på Corneliusfat.
Hva er minimum en må ha av utstyr for å få disse til å fungere?
(Har ingen erfaring med slike)
 
Sist jeg var nede så var jeg innom vejers storkøb, da var ikke denne så stor på utstyr..

Men jeg kjøpte alt co2 utstyr hos lund teknikk, og det kostet en god del mindre enn her..

Du må jo ha et fat, en 2 kg co2 flaske( når en koster 600 kr, så kjøper du ikke små partyflasker), en regulator( eks mini regulator)
Samt noen koblinger.... Hvis du sender han en mail så klargjør han ordren før du kommer. Hvis ikke så kan du risikere å måtte prøvesmake på alt de har, mens han finner varene.. :godtoel:
 
Jeg var og handlet på Vejers storkøb når jeg var i Danmark nettopp. De har lite i butikken, men poenget der er at du bestiller alt du vil ha på forhånd på nett, og skriver at du skal hente i butikken! Kjempebra service og alt var i butikken på to dager! Anbefales!  :)
 
Lund Teknik har " Ferielukning uge 29 - 31 (16/7 - 3/8)" står det på webshopen deres. Så usikker på om de er åpen? Ellers kan jeg anbefale en tur på Carlsberg Bryggeriet. Ikke mye utstyr å få kjøpt der, men veldig artig å få et innblikk i historien til Carlsberg, og få se hvor mye bryggeriet faktisk har betydd, både for byen, men også for forskningen innen blant annet gjær. Litt ekstra artig å se rett ned i produksjonen til Jackobsen Husbryggeri mens man tar seg en kald pils også. :)
 
Fikk med meg ferilukkingen da jeg sjekket hjemmesidene til Lund. Vi passerer i tillegg på en søndag. Får heller ta en tur opp fra Esbjerg en uke jeg er på jobb der. Da blir imidlertid utfordringen å få varene med seg hjem.

Carslberg blir neppe besøkt. Ikke er jeg spesielt glad i pils og det finnes så mye annet som er mer spennende.
 
StoreMy skrev:
Carslberg blir neppe besøkt. Ikke er jeg spesielt glad i pils og det finnes så mye annet som er mer spennende.

Carlsberg er kanskje en av de stedene i verden som har betydd mest for ølbrygging. Det var en av de aller første stedene der brygging ble utført industrielt, det stedet der ølgjæren ble rendyrket og infisert øl ble historie, det viktigste maktsenteret i nordeuropeisk bryggeindustri de siste 50 år og et typisk eksempel på industristiftelsene som har på virket dansk samfunnsliv så mye. Å ikke besøk Carlsberg-museet fordi man ikke liker pils, blir litt for dumt.

Jeg synes museet er bra, selv om jeg kunne ønsket meg mer informasjon om den viktige gjærforskninga som er gjort der. For de som er interessert i flaskesamlinger, så har de jo også verdens største samling av ølflasker.
 
Carlsbergmuseet er veldig kult. Og dei har mykje snedig øl frå mikrobryggeriet sitt i baren, so du treng ikkje smake noko som liknar pils ein gong.
 
gustavf skrev:
StoreMy skrev:
Carslberg blir neppe besøkt. Ikke er jeg spesielt glad i pils og det finnes så mye annet som er mer spennende.

Carlsberg er kanskje en av de stedene i verden som har betydd mest for ølbrygging. Det var en av de aller første stedene der brygging ble utført industrielt, det stedet der ølgjæren ble rendyrket og infisert øl ble historie, det viktigste maktsenteret i nordeuropeisk bryggeindustri de siste 50 år og et typisk eksempel på industristiftelsene som har på virket dansk samfunnsliv så mye. Å ikke besøk Carlsberg-museet fordi man ikke liker pils, blir litt for dumt.

Jeg synes museet er bra, selv om jeg kunne ønsket meg mer informasjon om den viktige gjærforskninga som er gjort der. For de som er interessert i flaskesamlinger, så har de jo også verdens største samling av ølflasker.

Syns det var artig å være der. Tilogmed fruen syns det var bra ;)
 
"..... og set finnes så mye mer spennende".

Vi får se hva det blir. Vi er tross alt på familietur.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Geir Ove skrev:
Skal til Kjøben om noen uker. Må en bestille plass for å kunne besøke Carlsberg?

Nei, bare å stikke innom. Trur det er åpent mellom 1100 og 1800. God bar der med god mat også. Greit å ta lunsjen der :)
 
Ad. Corneliusfat: 
Lurt å kjøpa eit sett når du først startar med det.  Og det greiaste og rimelegaste får du på www.candirect.de.  Eg ville satsa på varianten med nytt fat.
 
Det kan være kjekt å kjøpe  flere fat når man først skal kjøpe. Så har man muligheter for å modne øl ol.
 
Begynte med 2 fat. Har nå 10 stk. etter kun 18 mnd med brygging. Fordelen med mange fat er at en finner frem fat som en nesten har glemt. Belønningen er som regel at det inneholder bedre øl enn forrige gang...
 
Carlsberg er det bare å besøke uten å bestille først. Koster 70 DKK for voksen. Men et tips kan bære å besøke litt tidlig. Vi kom i 3-4 tiden. Da var produksjonen på haandbryggeriet over for dagen og de vasket ned. Ikke like spennende å se på som selve produksjonen. :) Baren i 2. Etg i Haandbryggeriet stenger forresten en time før selve "museet" stenger. Tror det var 16:00 eller noe slikt. :)
 
Nok en gammel tråd som fortsatt gir god informasjon. Jeg skal med familien på påskeferie til Danmark - helt vest desverre, men vi tar nok en liten flensburgtur.

Noen andre aktuelle tips?
 
Tilbake
Topp