Nok en oppdatering, men denne gang Skare, jeg har nå brygget 3 øl med skare, først ut var en Foreign Extra Stout, siden det ølet er hva det er merker jeg ikke noe til Skare utenom den gode jobben den gjør.
Så det var det mørke ølet, selvfølgelig måtte den også settes på prøve i mitt lyseste øl, nemlig en cream ale, nærmere bestemt cream of three Crops cream ale av selveste BierMuncher, her kan jeg merke at skare ikke er så nøytral som US-05.
Cream alen min pleier å ha et passe tydelig innslag av all den flakede maisen som er i gristen, den er ikke tilstedet nå, men det betyr på ingen måte at Skare gir et negativt innslag, men heller et annerledes ett.
Det som pleide være et tydelig innslag av mais er nå byttet ut med en avrundet, behagelig og forfriskende tone av sitrus, og heldigvis, for meg, på den sure siden og ikke den søte, det er samme cream ale, men med en liten "limebåt" flytende i ølet.
Jeg vil gå så langt som å si at Skare er lett å bli glad i, man må selvfølgelig bli kjent før man kan bli glad i hverandre, men jeg er sikker på at vi kommer til å få et godt og langvarig forhold sammen
Nå tror ikke jeg på "den ene" så jeg er veldig klar for å se hva Oslo og Lutra kan by på, men jeg ville ikke bli overrasket om det blir "flerkoneri" i dette huset.
Nuvel, Cream Ale med "lime".
Edit: Må legge til at den sto 5 dager i gjæringskaret og 10 dager på fat før jeg testet den.