Can seamer (brande agentur)

for 10-12 dager siden mottok jeg en Can seamer fra brande agentur, @Ekornskurken ville at jeg skulle skrive en erfaringsoverføring på den..
Kort fortalt: den funker.
Har bokset ca 40 bokser idag, der 2 har hatt lekkasje i søm’en.. sist jeg prøvde den var det 1 av 10. Muuuligens brukerfeil, uten at feilen oppstår som krystallklar for meg.
Det blir endel mer rot en vanlig flasking, siden hele boksen roterer å slenger øl rundt seg.nesten så oljekleder er påbudt.
For meg kommer «boksing» til å foregå på kvelden, så jeg Kan drikke de boksene som ikke blir skikkelig sydd ikke kommer til spille. Jeg er ELENDIG på å skrive reviews, så om no er uklart, fyr avgårde, så skal jeg prøve å svare, så lenge jeg vet svaret. Bokset ca 30 NEIPA idag, så skal spare litt å sammenligne farge over et par mndr
 
Da kan kan jo jeg begynne!
Hvordan fyller du boksene? Beergun eller en annen mottryksfyller? Der er vel ingen fylle funksjon via seemeren, eller?
 
Bruker Beergun.. flusher boksen i 10-sekunder med lavt trykk, passer på å ha 2-3 cm høyt skum, fyller boksen til skummet stikker endel over kanten, setter på lokket å syr.
Blir endel rot med denne metoden, så Kan lønne seg å holde på i en garasje, eller henge opp «gardiner» rundt seameren. Rotasjonen av boksen kaster endel øl.
 
Jeg var med i testpanelet til Brande for denne. Den finnes forøvrig i en litt enklere versjon med manuelle spaker for valsene. Litt slik som Oktober Design.

Standardmaskinene fra Kina leveres med en chuck (senterspindel) som ikke passer til lokkene vi bruker her. Brande ettermonterer en ekte CDL-chuck (den mest kurante standarden). Valsene (selv om de ikke er CDL) fungerer greit. Sømmen blir nesten 100 % lik som på kommersielle bokser. Brande melder forøvrig at neste leveranse blir med nye valser også.

Det er andre norske importører som ligger under Brande i pris, men jeg ville være veldig skeptisk. Tror neppe de leveres med CDL-oppsett.

IMG_0958.jpg
 
Sist redigert:
Etter en del mailing frem og tilbake, har jeg har nå bestilt en can seamer her: http://sommerpils.no/. Tror det skal være den samme som Brande leverer. Er det noen andre som fått med seg denne selgeren og gitt det en sjanse?

Selger har forøvrig også annonsert maskinen på finn.no : https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=125268594
Hei jeg har vært i kontakt med samme firma for kjøp av seamer, alltid litt skeptisk til forskuddsbetaling under slike forhold. Kan jeg spørre om hvilken avtale du fikk?
 
Jeg forstår hva du mener. I avtalen inngår det at maskinen skal leveres fortløpende etter at selskapet får selv får maskinene, november 2018, og at om det skulle vise seg at maskinen ikke blir levert, blir pengene tilbakebetalt.
 
Og om firma går konken i mellomtiden har ofte banker og andre førsteprioritet på boet, så man er ikke trygg på at man faktisk får tilbake pengene. Postoppkrav ville fungert bedre.
 
Jeg forstår hva du mener. I avtalen inngår det at maskinen skal leveres fortløpende etter at selskapet får selv får maskinene, november 2018, og at om det skulle vise seg at maskinen ikke blir levert, blir pengene tilbakebetalt.
Samme tilbudet som jeg fikk, risken er jo der med forskuddsbetaling, lang ventetid og ny oppstartet firma. Men en god del billigere om den er identisk med øvrige leverandører av samme maskin. Gammelt sitat:.

Bare de som tar sjansen på å gå for langt, kan finne ut hvor langt det er mulig å gå.
 
Ble litt skeptisk når jeg såg de siste års omsetning i «mor» selskapet..

Hadde de tatt f.eks kort så hadde en iverfall vært sikret ved bruk av kreditkort. Her gjorde brewtools alt riktig..
 
Tilbake
Topp