Jeg benyttet vinkelsliper med poleringsskiver og poleringspasta til min VVB. Resultatet ble blank og fin, samt lett å vaske. Alternativt til vaskemiddel.
Det var fosforsyre i rustfjerneren jeg brukte. Saltsyre var jeg skeptisk til grunnet avgasser og at det ikke er anbefalt til bruk på rustfritt stål. Når det er sagt så trenger jeg en bereder til, så vi får se hva jeg gjør med den.Bruk av poleringsmaskiner og vinkelslipere er å gå hardt til verks, saltsyre eller fosforsyre (sterkrens) er skånsomt og tar maks 2-to-120 sekunder, har selv fikset 5-6 beredere slik.
Biltemas rustfjerner skal være ren fosforsyre, uten at det var så veldig effektivt på misfargingen under rusten.Jeg har alltid vert ute med slikt arbeid, Sterkrens er nesten ren fosforsyre og virker momentant og her trenger du ikke tenke på helse, den er jo drikkbar , Saltsyre på en svamp festet til en trepinne medfører ikke de store farer og det kan skylles bort med hageslangen, ute da, også det virker momentant, jeg sier det bare, fordi det er enkelt.
SALTSYRE I EN ÅPEN BEHOLDER LAGER RUST PÅ METALLER I SAMME ROM ELLER SOM BLIR UTSATT FOR DAMPEN, men det kan ikke sammenlignes med rensing med saltsyre som går veldig fort og dermed er saltsyra borte.
Sterkrens er nesten ren fosforsyre og virker momentant og her trenger du ikke tenke på helse, den er jo drikkbar .
ren fosforsyre har ikke gjort annet vondt enn å svi i sårene
Noen som vet hvor man får kjøpt perforert rustfritt stål til en billig penge? Evt noen som har erfaring med å lage sliser i toppen på tanken og bruke denne?Da var det å tenke på silbunn til mesketanken. Noen gode løsninger der ute?
..men du drikker vel ikke Pyrisept eller sprit heller?
Usikker på mengden, men det er i alle fall eneste ingrediens listet på varedeklarasjonen. Noen tips til silbunn?Skal senere kjøpe rustløseren fra BT og se om det er noe fosforsyre i den, det kan virke som at det er lite av det iden.
Usikker på mengden, men det er i alle fall eneste ingrediens listet på varedeklarasjonen. Noen tips til silbunn?
Takk for tipset, den ser ut til å være verdt investeringen.grei nok denne, koster ikke heroin heller
https://www.bryggselv.no/siling-filtrering/103172/falsk-bunn-39-cm
"Dødvolumet" vil jo ha noe å si i forhold til mesketjukkelse, at man må legge til antall liter for å få rett forhold malt/meskevann.Ved å bruke toppe blir det et stort uønsket dødvolum under sila. Jeg kjøpte ei rett stålplate som jeg skar slisser i med vinkelsliper. Da har jeg et dødvolum under på ca 9 liter. Dødvolum er litt misvisende. Med avtapping i bunnen, får man ut alt til slutt likevel. Men en slik silbunn fra bryggselv blir nok minst like bra.