Ah, det store røret... Så vørteren pumpes igjennom kobberrøret som varmes opp av det store røret?
Du får 2" tri clamp med gjenger så de kan skrues fast uten sveising. (jeg venter ennå på mutterne . )
Søker du på rims diy i Pinterest dukker det opp utallige løsningerHar du en link til slike?
Nei. Kobberrøret er til kjølingen. Det er en rør i rør løsning. Vørter går i innerrøret og kaldvann i det ytre. Bruker denne til kjøling pluss to spiraler som vi putter oppi kjelenAh, det store røret... Så vørteren pumpes igjennom kobberrøret som varmes opp av det store røret?
Har heller ikke gode lokk til mine vvb'er.
Men kommer kanskje til å prøve å skjære ut hull i toppen som er noe mindre og som passer
lokk man kjøper løst. Diameter 30-40 cm?
Forutsetter at volumet på vvb'en er passe stort.
For meg blir det da trolig 100/120 liters.
Da har jeg gitt meg løs på varmtvannstanken. Den ser ut til å være på 150l og viste seg ved nærmere ettersyn å være rustfri og i god stand. Metall-skallet og isolasjonen viste seg faktisk å være i såpass god stand at jeg vurderer å beholde dem og bruke tanken til mesking. Innløpet er på toppen av tanken, hvilket burde passe godt med en overrislingsløsning. Jeg har så langt kappet av toppen på tanken med vinkelsliper. Neste steg blir å rengjøre på innsiden. Saltsyre skulle være tingen for det brune belegget, riktig?
Hadde det enda vært så enkelt... Kaustisk soda og skuresvamp får det bort, men det må da finnes mer effektive måter...Det brune belegget kan du nok vaske bort med klut.
Noen formening om hvor jeg får kjøpt det i større mengder (annet enn nettbutikker)?Fosforsyre er best med tanke på helsen din. Selv bruker jeg snu berederne og bruke toppen så den blir ren for rør etc.