Endelig HERMS ferdig

Jeg visste faktisk ikke at de rørene med isolasjon kom i kveil. Kjøpte et 12mm og begynte å bøye med stor iver.  Etter en del blod svette og nesten tårer så konstaterte jeg at jeg må skaffe et nytt og prøve igjen. 
Har laget to spiraler av 8mm før uten problemer men 12mm fikk jeg bare ikke til.  De andre la jeg foran peisen en stund før jeg satte igang, kanskje det er det som må til for min del.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Hva ligger flowraten deres på? Prøver å sette opp noe greier nå som ligger på ca 2,5 liter i minuttet. (Kun vann) Coilen er på 5 meter. Vil det ha noe for seg å korte ned hermsen for høyere flow?
 
Min endte opp med å bli sykt lav i forhold til det den klarer grunnet tett silbunn og uklar vørter.

Klarer 7 liter med vann men anslår at i praksis så kjører jeg under to.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Er det noen som har peiling på hvor jeg kan få tak i en sånn liten kjekk SS coil?
Har sendt mail til den australske webshoppen og spurt om international shipping men får ikke svar :/ Ser ut som webshop har byttet navn og finner ikke bare coilen heller, blir i tilfelle denne. Ikke sett den noen andre plasser selv etter timevis av trykking i Google. Ser for med deg i en vannkoker for å gjøre det lettvint & effektivt, får jeg ikke tak i Stainless så får jeg vel prøve å lage meg en liten i kobber.

Vet at tråden er gammel, men synes den alikevel fortjener en bump. En HERMS misunnelse verdig! :D
 
Veldig rart han ikke svarer. Han skrev flere mails til meg.
Ser at han kun har den dyre utgaven nå. Er ikke lenge siden han hadde den billigere de fleste her har kjøpt.
Jeg ville fortsatt å mase på mail, og også spurt om han venter å få en den mer "basic" utgaven.
Er det denne adressen du bruker? Hvis ikke, kan du jo prøve den.
sales@gryphonbrewing.com.au
 
Brukte bare "contact us" på websiden for noen dager siden jeg, hadde jo vært kjekkt om de fikk inn den billigere utgaven igjen. Takk for tilbakemelding & mail-adressen :)
 
Tilbake
Topp