leander skrev:Noen anbefalinger på lengden av coilen. Om jeg bruker 8mm kobberrør, hvor langt vil dere da anbefale at coilen er?
leander skrev:Noen anbefalinger på lengden av coilen. Om jeg bruker 8mm kobberrør, hvor langt vil dere da anbefale at coilen er?
Bjarte H skrev:leander skrev:Noen anbefalinger på lengden av coilen. Om jeg bruker 8mm kobberrør, hvor langt vil dere da anbefale at coilen er?
Så mye du har plass til
Miguel skrev:Da ble jeg jaggu ferdig med min og. Tenkte å hive på noe isolasjon etterhvert.
"Bøtta" er en dobørsteholder fra Ikea til 129, 8mm kobbercoil fra BT, 3kW camco, og småbiter fra ebay til en slikk og ingenting.
magnarm@gmail.com skrev:Miguel skrev:Da ble jeg jaggu ferdig med min og. Tenkte å hive på noe isolasjon etterhvert.
"Bøtta" er en dobørsteholder fra Ikea til 129, 8mm kobbercoil fra BT, 3kW camco, og småbiter fra ebay til en slikk og ingenting.
Heisann!
Helt ny i gamet, men bygger samme herms som du. Har du link til koplingene du gar brukt på gjennomføringer/rør ? Synes det er litt vanskelig å finne riktig type. Jeg har også brukt 8mm fra BT. MVH. Magnar Midthjell
Sent from my iPad using Tapatalk
ohenrikh skrev:Jeg er ny i gamet - og må spørre om hva brukes HERMSen til ?
Er det for å holde mesketemperatur - istedenfor å bruke kokeplate ?
- er det enklere å holde temperaturen slik?
Hvor måler dere temperaturen?
og er det varmekolben eller gjennomstrømming pumpa som stoppes / startes ved temperatur endring?
Henrik
ohenrikh skrev:Jeg er ny i gamet - og må spørre om hva brukes HERMSen til ?
Er det for å holde mesketemperatur - istedenfor å bruke kokeplate ?
- er det enklere å holde temperaturen slik?
Hvor måler dere temperaturen?
og er det varmekolben eller gjennomstrømming pumpa som stoppes / startes ved temperatur endring?
Henrik
ohenrikh skrev:Det må jeg få laget meg
Har en STC-1000 oppkoblet mot kontakter - som jeg bruker på gjæringen.
Vil det være dumt å koble ned denne og bruke den til temperaturstyring for en slik HERMS?
Tenker på det du sier om læring.
Bruker man da en sensor som passer i ett T-rør - på utløpet til HERMSen?
Noen forslag til betegnelse på en slik ?
leander skrev:Da har jeg laga en kveil (ikke spesielt pen) som jeg akkurat får stappa ned i en vannkoker, men jeg trenger jo noen klemringskoblinger. Hvor finner jeg de som passer? Jeg vet om dailyappliance2010, fikk en pakke derfra i dag med en 10mm klemringskobling jeg skulle bruke til noe annet, men koblingen var for trang for det andre røret som er på 10mm.
Jeg kjøpte http://www.Biltema.no/no/Bil---MC/B...ff/Drivstoffror/Drivstoffror-i-kobber-52450/ på Biltema: ART.52.452