Ketil skrev:Sven Erik: Termosen er IKKE tett. Se nederste bilde. Der hvor drikketuten sto, er det åpning ut i friluft.
Nei, det begynnet aldri å koke. Var faktisk litt overrsaket selv. Med god gjennomstrømming kommer aldri vannet i termosen over 80 grader. Har mye raskere sirkulasjon nå, enn jeg hadde før. Dette for å få bedre utveksling av varme.
Behøver heller ikke supplere med mer vann i temosen i løpet av en bryggedag. Fordampningen er minimal.
Ja, men hvorfor gjøre det?Sers77 skrev:Er de mulig å bruke olje istedenfor vann? :attevar:
Ketil skrev:Og for en fantastisk opplevelse. Har hatt PID i mange år, men egentlig aldri vært helt fornøyd. Først BB30, og deretter ei Kervel 2000W kokeplate med kjele på toppen. Tydeligvis håpløse forhold for en PID.
Etter en autotune brygget jeg for første gang i dag. PIDen jobber som gal for å holde riktig temp. Her snakker vi klikk klakk og millisekunder. Rett og slett en opplevelse å stå å se på.
Jeg skriver ikke dette for å skryte av mitt eget opplegg, men for å gi et godt tips til alle dere andre bryggevenner som kanskje har et tilsvarende opplegg.
Protto har (som vanlig) gitt mange gode råd og tips. Tusen takk og heia Vansgnes, (hvertfall litt) . I mårra ære Godset som gjelder!
Ketil skrev:Fant en liten tupperwareboks i kjøkkenskapet. Passet glimrende. Kona har ikke savnet den.
Hans Einar skrev:Jeg har brukt tec7 på kontaktpunkta på SSR...
--
Miguel skrev:Hans Einar skrev:Jeg har brukt tec7 på kontaktpunkta på SSR...
--
Er det trygt å bruke dette på alle kontaktpunkter? Skal ha to elementer inn i HLT også. Jeg ser at Tek7 tåler 95 grader. Er dette nok?
Hvor høy temperatur tåler TEC7?
TEC7 tåler +95°C (+155°C max. 30 min.)