Endelig HERMS ferdig

leander skrev:
10mm hjelper lite når røret er på 8mm. Det 10mm prosjektet er ikke sååå viktig akkurat nå.

Hvis du har tid og tålmodighet så finner du det du trenger her

http://www.ebay.com/itm/280993440064?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
 
Og hvor fikk du 10mm kobber fra? Er det rett rør eller kommer det i coil?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Kobberspiral blir handlet fra Biltema og spiralisert av meg  :eek:

Silkonslangen jeg har passer super til 10mm  :biersmile:
 
Sers77 skrev:
Kobberspiral blir handlet fra Biltema og spiralisert av meg  :eek:

Silkonslangen jeg har passer super til 10mm  :biersmile:

Tenkte meg ikke helt om.. 10mm kobber spiral er jo ikke 10mm indre, så da hadde jo 15mm barb blitt litt heftig :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Håper den fungerer  :eek:
Biltemas 10mm x 5m som passer fint i Europris vannkoker  :skitbra:
 

Vedlegg

  • Herms - Kopia.jpg
    Herms - Kopia.jpg
    406,2 KB · Sett: 552
Glødet kobber kan fint bøye rundt et rør uten å gjøre noen tiltak. Du kan jo selvfølgelig ikke bøye rundt et tynt rør.
Jeg lagde en slik som han og bøyde det rundt et 3" rør. Men da bøyde jeg det først rundt en gryte og så et 4" rør og så et 3" rør.
Gikk veldig fint. Ikke sikkert jeg hadde trengt å bøye rundt noe annet først men jeg gjorde nå det. En halvtimes jobb.
10 mm.
 
Sers77 skrev:
Håper den fungerer  :eek:
Biltemas 10mm x 5m som passer fint i Europris vannkoker  :skitbra:

Og et siste spørsmål. Hvordan fikk du den til å gå opp på innsiden uten å gjøre den flat i bøyen?
 
Frode Granli skrev:
Glødet kobber kan fint bøye rundt et rør uten å gjøre noen tiltak. Du kan jo selvfølgelig ikke bøye rundt et tynt rør.
Jeg lagde en slik som han og bøyde det rundt et 3" rør. Men da bøyde jeg det først rundt en gryte og så et 4" rør og så et 3" rør.
Gikk veldig fint. Ikke sikkert jeg hadde trengt å bøye rundt noe annet først men jeg gjorde nå det. En halvtimes jobb.
10 mm.

Aha. Da tror jeg jaggu jeg skal oppgradere Hermsen min før jeg i det hele tatt har brukt den. Var ikke helt fornøyd med gjennomstrømningen med 8mm OD rørene.
 
Tilbake
Topp