FredT skrev:Jeg fikk to slike vekter som Huub opplyste om i hus i går. Verden er fantastisk etterhvert. Noen få dager, så har du et flott produkt rett i postkassa di fra langtvekkistan...
Et lite problem med min(e) dog. Batterihuset var for trangt/kort til å få batteriene trykket på plass. (pluss at det står i medfølgemde papirer at det er inkludert CR-2032 batter - ser ikke noe til deti).
Jeg måtte ta hammeren og kveste/forkorte ett par slike AAA batterier for overhodet å få dem i vekta. Men da fungerr den aldeles upåklagelig.
Huub skrev:Min sønn spørte meg forresten hvorfor jeg trenger en slik vekt. Har ser for mye på t.v.
Gahr skrev:Hehe. Jeg pleier å veie inn mineralene på kjøkkenbenken. Da har alle som er utenfor direkte innsyn gjennom vinduet. Skjeggete mann som finveier små doser med hvitt pulver. Hmm.
FredT skrev:Jeg fikk to slike vekter som Huub opplyste om i hus i går. Verden er fantastisk etterhvert. Noen få dager, så har du et flott produkt rett i postkassa di fra langtvekkistan...
Et lite problem med min(e) dog. Batterihuset var for trangt/kort til å få batteriene trykket på plass. (pluss at det står i medfølgemde papirer at det er inkludert CR-2032 batter - ser ikke noe til deti).
Jeg måtte ta hammeren og kveste/forkorte ett par slike AAA batterier for overhodet å få dem i vekta. Men da fungerr den aldeles upåklagelig.
Huub skrev:f..., jeg angrer på at jeg startet denne tråden :'( Så mange som har problemer med å få inn batterier :jaha: (ikke jeg merkelig nok)
unskyld meg ;D
Freddy skrev:Huub skrev:f..., jeg angrer på at jeg startet denne tråden :'( Så mange som har problemer med å få inn batterier :jaha: (ikke jeg merkelig nok)
unskyld meg ;D
Tja... Hvis formålet var å finne en billigst mulig vekt kan jeg jo anbefale vektstangprinsippet sammen med en tommestokk. Med en lang stang med vekt som er målt med god presisjon en gang "i livet". Så er det vare å bruke kalkulator sammen med prinsippet om moment-likevekt. Summen av kraft gang arm "på venstre" side er lik kraft ganger arm på den andre siden. Jo mere presis kjent vekt av selve stangen og en litt presis av måling av lengder kan man med ANALOGE prinsipper, uten batterier, ha like god nøyaktig som mange av disse digitale plastikk-greiene.
Huub skrev:f..., jeg angrer på at jeg startet denne tråden :'( Så mange som har problemer med å få inn batterier :jaha: (ikke jeg merkelig nok)
unskyld meg ;D
GeirH skrev:Har omtrent samme vekt, og fikk også problemer med å få inn batteriene. Løsningen var enkel - ta en avbitertang og klipp av en liten bit av strammefjærene, så funker det finfint